• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Pensamiento Educativo
  • View Item

LA ESCUELA: ¿UN ESPACIO Y UN EQUIPO DE FORMACIÓN DE PROFESORES?

The School: A place and team for training teachers?

Author
DESROSIERS, PAULINE

GERVAIS, COLETTE

Full text
http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/26295
Abstract
Los nuevos programas relacionados con la formación de los profesores confían gran parte de la responsabilidad al medio escolar. ¿Cómo la escuela asume esta misión? ¿Cómo la universidad toma en cuenta la dinámica de la escuela? Se condujo un estudio con la colaboración de siete escuelas primarias y secundarias fuertemente comprometidas en la acogida de estudiantes universitarios en formación docente. Se realizaron encuentros en pequeños grupos con los directores, los profesores colaboradores, los supervisores universitarios y los estudiantes en práctica. Durante una sesión de trabajo, un número de 164 participantes describieron las tareas asumidas con relación a las actividades a lo largo de la formación de los estudiantes. Las relaciones escolares ilustran el compromiso de un equipo de formadores sensibles a distintos aspectos de la vida escolar mientras que las acciones universitarias dan prueba de una preocupación en el seguimiento de cada estudiante, sin tener una verdadera consideración de la dinámica del medio escolar profesional.
 
The newly designed programs of teacher training place a significant amount of the responsibility on the educational field. How does the school handle this responsibility? How does the university take into account the dynamics of the classroom experience? This study was conducted in collaboration with seven primary and secondary schools highly involved in teacher training. The participants in the training; principals, teachers, supervisory professors and student teachers, originally met in small groups. The 164 respondents described the tasks involved and the activities of the trainees during a session. The practical school experiences illustrate the importance of a teacher-trainers team who can be sensitive to various aspects of the classroom experience. The theoretical training on the other hand, confirms the existing concern to carry out a follow-up of each trainee but, without taking into account the dynamics of the actual teaching environment.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB