• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Horizontes Empresariales
  • View Item
  •   Home
  • Universidad del Bío-Bío
  • Horizontes Empresariales
  • View Item

Discusión sobre la educación a distancia de emergencia en contador público y auditor, percepciones desde una universidad estatal y privada

A discussion on emergency distance education in public accountant and auditor program, perceptions from a state and private university

Author
Nova Rodríguez, Francisco

Morales Parada, Fernando

Full text
http://revistas.ubiobio.cl/index.php/HHEE/article/view/4537
Abstract
Como todos los sectores de la sociedad, la pandemia ha impactado fuertemente a Instituciones de Educación Superior (IES). La educación a distancia ha sido implementada de forma acelerada y ausente de planificación como respuesta a la imperiosa necesidad de no congregar a estudiantes y docentes, pero a la vez, poder continuar el proceso formativo. Este trabajo reflexiona al respecto, a partir de la percepción de directivos y docentes de Contador Público y Auditor comparativamente en oferta de IES privada y pública, diferenciados además territorialmente entre la capital y regional. Entre los resultados observamos más coincidencias que diferencias en la percepción de docentes y directivos, como el mayor esfuerzo docente, problemas en mecanismos de evaluación y logro de nuevos aprendizajes.
 
Like all sectors of society, the pandemic has strongly impacted Higher Education Institutions (IES). Distance education has been implemented in an accelerated and absent way of planning in response to the urgent need not to gather students and teachers, but at the same time, to be able to continue the training process. This work reflects on this, based on the perception of managers and teachers of Public Accountant and Auditor comparatively on offer of private and public IES, also territorially differentiated between the capital and regional. Among the results we see more coincidences than differences in the perception of teachers and managers, such as increased teaching effort, problems in evaluation mechanisms and achievement of new learnings.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB