Show simple item record

Gestión escolar en contextos adversos. Un análisis desde la intervención

dc.creatorGuerrero Sepúlveda, Guido
dc.creatorMaureira Tapia, Fernando
dc.date2002-10-30
dc.date.accessioned2021-08-19T15:14:14Z
dc.date.available2021-08-19T15:14:14Z
dc.identifierhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/26485
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/174445
dc.descriptionThis article describes and analyzes a supporting strategy for the improvement of school management in primary schools located in unfavourable social settings, urban and rural; these schools show low learning outcomes. The strategy is being carrying on by a researchers team from the Center for Research and Development of Education, CIDE, in Santiago, Chile. Some partial results from this intervention show that these schools meliorate their outcomes when their class methods, their structure and their organizational culture are heightened.en-US
dc.descriptionEl presente artículo describe y analiza una estrategia de apoyo a la gestión educativa de escuelas ubicadas en contextos adversos y de bajos rendimientos educativos, implementada por un equipo de investigadores del Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación - CIDE. Asimismo, da cuenta de algunos avances obtenidos por la implementación de dicha estrategia en estos establecimientos educacionales, los que al transformar sus prácticas pedagógicas, su estructura y su cultura organizacional lograron un mejoramiento de sus resultados.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/26485/21279
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourcePensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 353-373es-ES
dc.source0719-0409
dc.titleSchool management in adverse settings. An analysis from the interventionen-US
dc.titleGestión escolar en contextos adversos. Un análisis desde la intervenciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record