School management in adverse settings. An analysis from the intervention
Gestión escolar en contextos adversos. Un análisis desde la intervención
dc.creator | Guerrero Sepúlveda, Guido | |
dc.creator | Maureira Tapia, Fernando | |
dc.date | 2002-10-30 | |
dc.date.accessioned | 2021-08-19T15:14:14Z | |
dc.date.available | 2021-08-19T15:14:14Z | |
dc.identifier | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/26485 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/174445 | |
dc.description | This article describes and analyzes a supporting strategy for the improvement of school management in primary schools located in unfavourable social settings, urban and rural; these schools show low learning outcomes. The strategy is being carrying on by a researchers team from the Center for Research and Development of Education, CIDE, in Santiago, Chile. Some partial results from this intervention show that these schools meliorate their outcomes when their class methods, their structure and their organizational culture are heightened. | en-US |
dc.description | El presente artículo describe y analiza una estrategia de apoyo a la gestión educativa de escuelas ubicadas en contextos adversos y de bajos rendimientos educativos, implementada por un equipo de investigadores del Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación - CIDE. Asimismo, da cuenta de algunos avances obtenidos por la implementación de dicha estrategia en estos establecimientos educacionales, los que al transformar sus prácticas pedagógicas, su estructura y su cultura organizacional lograron un mejoramiento de sus resultados. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad de Filosofía y Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile | es-ES |
dc.relation | http://pensamientoeducativo.uc.cl/index.php/pel/article/view/26485/21279 | |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | es-ES |
dc.source | Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 31 Núm. 2 (2002): Política y gestión de la educación; 353-373 | es-ES |
dc.source | 0719-0409 | |
dc.title | School management in adverse settings. An analysis from the intervention | en-US |
dc.title | Gestión escolar en contextos adversos. Un análisis desde la intervención | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Pensamiento Educativo
[0-9]{4}