Limiting factors of the dialogue between the teaching-learning processes and the legal content, in the education of the right
Factores limitantes del diálogo entre los procesos de enseñanza-aprendizaje y el contenido jurídico, en la educación del derecho
Author
Gómez Francisco, Taeli
Cardozo Pozo, Rodrigo
Rubio González, Juan
Full text
https://revistaderecho.ucn.cl/index.php/revista-derecho/article/view/385710.22199/issn.0718-9753-2019-0013
Abstract
The purpose is demonstrate the importance acquired -for the teaching of the legal sciences- how the student relates to the object of legal knowledge or content to be learned. It explains some of the limits that exist for this relation as an active dialogue, and there is suggested why the student is not related to the legal theoretical system. All of this, in order to overcome the reproduction and passive assimilation of contents. The central conclusion demonstrates the weaknesses that must be addressed in order to overcome the passive relationship of the student with the object of legal educational knowledge, and what are their projections for a democratic classroom. El propósito es demostrar la importancia que adquiere, para la enseñanza de las ciencias jurídicas, el cómo se relaciona el estudiante con el objeto de conocimiento jurídico o contenido a aprender. En él, se explican algunos de los límites que existen para que esa relación se dé de manera dialogante y activa, y se plantea por qué el estudiante no interactúa con el sistema teórico jurídico. Todo, con el objeto de superar la reproducción y asimilación pasiva de contenidos. La conclusión central demuestra las debilidades que se deben atender para superar la relación pasiva del estudiante con el objeto de conocimiento educativo jurídico, y cuáles son sus proyecciones para un aula democrática.