Show simple item record

Gustavo Ott, el espectáculo como estética de la alteridad

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorGonzález Henríquez, Karen
dc.creatorMonsalvo Lugo, Jenifer
dc.date2021-12-27
dc.date.accessioned2021-12-28T12:54:02Z
dc.date.available2021-12-28T12:54:02Z
dc.identifierhttps://www.revistaalpha.com/index.php/alpha/article/view/941
dc.identifier10.32735/S0718-2201202100053941
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/177189
dc.descriptionThis article is intended to analyse the Teatro, As A Representation of the conflicts of the self and its relationship with the world. Search the Through the actors--the characters, the Other being no more than the Self, evidencer A Concienc Cultural heritage in a Show society. The Research focuses on the theatre of Gustavo Ott, for whom The Show is la Alteridad of contemporary SocietyTheir Dramatic works Pose in the subject and staging existential conflicts of man, as well as Violence, death, the Absurd, the dark, the cruelty And The humour. Therefore, the article intends to describe as the author merely aestheticised the violence and experiments in theatrical scenes with literature and cinema, using Theories and methods of La Alteridad of M. Bakhtin; La Sociedad of the Show, M. Vargas Llosa, The Cinema of Q. Tarantino, Through qualitative research, with analytical reading and extensive documentary records.en-US
dc.descriptionEste trabajo tiene como fin analizar el teatro como una representación de los conflictos del ser y su relación con el mundo. Se centra en el teatro de Gustavo Ott, para quien el Espectáculo es la Alteridad de la sociedad contemporánea, sus obras dramáticas plantean en el tema y la puesta en escena conflictos existenciales del hombre, así como la violencia, la muerte, lo absurdo, lo oscuro, la crueldad y el humor. Por ello, la investigación pretende describir cómo el autor estetiza la violencia y experimenta puestas en escenas teatrales con la literatura y el cine, utilizando teorías y de La Alteridad de M. Bajtín; La Sociedad del Espectáculo, M. Vargas Llosa y El Cine de Q. Tarantino, por medio de una investigación cualitativa, con lectura analítica y amplios registros documentales.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUNIVERSIDAD DE LOS LAGOSes-ES
dc.relationhttps://www.revistaalpha.com/index.php/alpha/article/view/941/845
dc.rightsCopyright (c) 2021 ALPHA: Revista de Artes, Letras y Filosofíaes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourceALPHA: Revista de Artes, Letras y Filosofía; Núm. 53 (2021): Diciembre; 37-48es-ES
dc.sourceAlpha: Revista de Artes, Letras y Filosofía; Núm. 53 (2021): Diciembre; 37-48en-US
dc.source0718-2201
dc.source0716-4254
dc.subjecten-US
dc.subjectTheatre; I-other; alterity-culture-society; showen-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectTeatro; yo-otro; alteridad-cultura-sociedad; espectáculoes-ES
dc.titleGustavo Ott, the spectacle as aesthetics of othernessen-US
dc.titleGustavo Ott, el espectáculo como estética de la alteridades-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo originales-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record