• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Diseño: Creación y Pensamiento
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Diseño: Creación y Pensamiento
  • View Item

Design thinking in the public sector

Design Thinking aplicado en lo público

Author
Mogollón, Angie

Full text
https://rchd.uchile.cl/index.php/RChDCP/article/view/65498
10.5354/0719-837X.2021.65498
Abstract
Practicing human centred design more frequently and consistently in the development of solutions for citizens from the public perspective might facilitate the design and implementation of projects, as well as increase the use and impact of such solutions for citizens. In this article, I share my professional experience in design and innovation through two recent consulting cases where I have practiced the theoretical frameworks of design thinking, service design and jobs to be done, which are based on the principle of designing by and for people. Through this writing I intend to nurture the reflections of those who work in the public sector, particularly in Latin America, where a path is being followed to apply these approaches in the development of public policy, programs and projects. This article is not a scientific research, it aims, from professional practice, to nurture the academic reflections of design thinking in the public sphere, and especially, to feed the implementation of this approach in the State.
 
Aplicar el Diseño centrado en las personas con mayor frecuencia y constancia en el desarrollo de soluciones para los ciudadanos desde lo público podría facilitar el Diseño y la ejecución de los proyectos, así como aumentar el uso y el impacto de dichas soluciones para los ciudadanos. En este artículo comparto mi experiencia profesional en Diseño e innovación a través de dos casos recientes de consultoría donde he aplicado los marcos teóricos del Design thinking, service Design y el jobs to be done, los cuales parten del principio de Diseñar por y para las personas. A través de este escrito pretendo nutrir las reflexiones de quienes trabajan en el sector público, particularmente el latinoamericano, donde se recorre actualmente un camino para aplicar estos enfoques en el desarrollo de política pública, programas y proyectos. Este artículo no es una investigación científica. Pretende, desde la praxis profesional, nutrir las reflexiones académicas del pensamiento de Diseño en lo público, y en especial, alimentar la puesta en práctica de este enfoque en el Estado.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB