Show simple item record

Application of the right against self-incrimination in administrative sanctioning proceedings: A Comparative Analysis of the Case Law of the European Court of Human Rights and the Chilean Constitutional Court

dc.creatorEscobar Veas, Javier
dc.date2021-12-30
dc.date.accessioned2022-01-10T19:16:00Z
dc.date.available2022-01-10T19:16:00Z
dc.identifierhttp://redae.uc.cl/index.php/REDAE/article/view/44083
dc.identifier10.7764/redae.34.2
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/178101
dc.descriptionEl derecho a no autoincriminarse puede entenderse como el derecho de toda persona a guardar silencio y a no ser obligada a colaborar con una investigación en su contra. Una de las principales discusiones sobre este derecho dice relación con su campo de aplicación, en particular, sobre si es posible o no reconocer su vigencia en procedimientos administrativos sancionatorios. En otras palabras, ¿tienen las personas imputadas en procedimientos administrativos sancionatorios derecho a no autoincriminarse? El presente trabajo tiene por finalidad analizar, en clave comparada, la respuesta que el Tribunal Europeo de Derechos Humanos y el Tribunal Constitucional chileno han dado a la pregunta anterior, revisando la evolución y el estado actual de ambas jurisprudencias.es-ES
dc.descriptionThe right against self-incrimination can be understood as the right of all persons to remain silent and not to be forced to collaborate with an investigation against them. One of the main discussions about this right is related to its field of application, especially regarding the question of whether it is possible or not to recognize its application in administrative sanctioning proceedings. In other words, do persons charged in administrative sanctioning proceedings have the right against self-incrimination? This article aims to analyze, from a comparative perspective, the evolution and current state of the case law of the European Court of Human Rights and the Chilean Constitutional Court on this matter, in order to elucidate how these two courts have resolved the question posed.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherPrograma de Derecho Administrativo Económico de la Facultad de Derecho de la Pontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://redae.uc.cl/index.php/REDAE/article/view/44083/37113
dc.rightsDerechos de autor 2021 Javier Escobar Veases-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceRevista de Derecho Administrativo Económico; Núm. 34 (2021): Revista de Derecho Administrativo Económico N° 34; 39-68es-ES
dc.source0719-5591
dc.source0717-4888
dc.source10.7764/10.7764/redae.34
dc.subjectRight against self-incriminationen-US
dc.subjectright to remain silenten-US
dc.subjectincriminatory evidenceen-US
dc.subjectDerecho a no autoincriminarsees-ES
dc.subjectderecho a guardar silencioes-ES
dc.subjectevidencia incriminatoriaes-ES
dc.titleAplicación del derecho a no autoincriminarse en procedimientos administrativos sancionatorios: Análisis comparado de la jurisprudencia del Tribunal Europeo de Derechos Humanos y del Tribunal Constitucional chilenoes-ES
dc.titleApplication of the right against self-incrimination in administrative sanctioning proceedings: A Comparative Analysis of the Case Law of the European Court of Human Rights and the Chilean Constitutional Courten-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record