Show simple item record

Beneficios de los programas intergeneracionales en el desarrollo de competencias emocionales;

dc.creatorTorrijos Fincias, Patricia
dc.creatorSerrate González, Sara
dc.date2021-12-07
dc.date.accessioned2022-03-07T11:06:58Z
dc.date.available2022-03-07T11:06:58Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6790
dc.identifier10.4067/S0718-07052021000300273
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/178697
dc.descriptionFrom the importance of the development of social-emotional competences as a key element to favour the personal and social well-being, an intergenerational programme of Emotional Education is designed and implemented, having as an objective to evaluate the improvement of the emotional competence of the participants, through an evaluative research of mixed character, under a pre-experimental design with pre-post test measure. The participating sample are students in their final year of their Bachelor’s and Master’s degrees and students from the University Programme for the Elderly at the University of Salamanca. The study variables are: interest in training and level of self-reported emotional development. The results show changes in the self-perception of the level of competence from the participation in the program in both groups, being able to infer that the training has served them to increase their perception in the dimension competences for life and wellbeing.en-US
dc.descriptionDesde la importancia del desarrollo de competencias socioemocionales como elemento clave para favorecer el bienestar personal y social, se diseña e implementa un programa intergeneracional de Educación Emocional, teniendo como objetivo evaluar la mejora de la competencia emocional de los participantes, a través de una investigación evaluativa de carácter mixto, bajo un diseño pre-experimental con medida pre-postest. La muestra participante son estudiantes de últimos cursos de Grado y Máster y estudiantes del Programa Universitario para Mayores de la Universidad de Salamanca. Las variables de estudio son: el interés hacia la formación y el nivel de desarrollo emocional autoinformado. Los resultados evidencian cambios en la autopercepción del nivel competencial a partir de la participación en el programa en ambos grupos, pudiéndose inferir que la formación les ha servido para aumentar su percepción en la dimensión competencias para la vida y bienestar.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6790/7702
dc.rightsDerechos de autor 2021 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 47 Núm. 3 (2021); 273-290en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 47 Núm. 3 (2021); 273-290es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.titleBenefits of intergenerational programs in the development of emotional competenciesen-US
dc.titleBeneficios de los programas intergeneracionales en el desarrollo de competencias emocionaleses-ES
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record