Show simple item record

La educación reglada en prisión. El caso español y su incidencia en las mujeres presas

dc.creatorGil Cantero, Fernando
dc.creatorAñaños, Fanny T.
dc.creatorSoto Navarro, Fátima
dc.date2022-11-23
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6882
dc.identifier10.4067/S0718-07052022000200199
dc.descriptionThe article raises a state of the national and international question about the regulated education in the penitentiary institutions. The reinsertion processes to which the most progressive prison systems in the world are committed, use as one of the ways of reeducation to encourage the participation of prisoners in different levels of formal education. The idea is that, on the one hand, an official title can help them in their reintegration and, on the other hand, contact with culture also allows a contact with the values of coexistence. The article critically analyzes how regulated education is carried out, specifically, in Spanish prisons, studying their possibilities and limits, the levels of participation, the diversity of activities, the specific needs and problems of women, the problems and shortcomings those who face and their role in reeducation.en-US
dc.descriptionEl artículo plantea un estado de la cuestión nacional e internacional sobre la enseñanza reglada en las instituciones penitenciarias. Los procesos de reinserción a los que están comprometidos los sistemas penitenciarios más progresistas del mundo utilizan como una de las vías de reeducación animar la participación de los presos y presas en los diferentes niveles de la enseñanza formal. La idea es que, por un lado, un título oficial les puede ayudar en su reinserción y, por otro, el contacto con la cultura permite también un contacto con los valores de convivencia. El artículo analiza críticamente cómo se lleva a cabo la enseñanza reglada, específicamente, en las prisiones españolas, estudiando sus posibilidades y límites, los niveles de participación, la diversidad de actividades, las necesidades y problemas específicos de la mujer, los problemas y carencias a los que se enfrenta y su papel en la reeducación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6882/7967
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 48 No. 2 (2022); 199-212en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 48 Núm. 2 (2022); 199-212es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.subjectcárceles-ES
dc.subjectalfabetizaciónes-ES
dc.subjectescuela en prisiónes-ES
dc.subjectreeducaciónes-ES
dc.subjecteducación formales-ES
dc.subjectprisonen-US
dc.subjectliteracyen-US
dc.subjectschool in prisonen-US
dc.subjectreeducationen-US
dc.subjectformal educationen-US
dc.titleRegulated education in prison. The Spanish case and its incidence on women prisonersen-US
dc.titleLa educación reglada en prisión. El caso español y su incidencia en las mujeres presases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record