Development and validation of a Digital Immersion Scale for Adolescents
Diseño y validación de un Escala de Inmersión Digital para Adolescentes;
dc.creator | León, Miriam | |
dc.creator | Cerda, Cristian | |
dc.creator | Rehbein, Lucio | |
dc.creator | Saiz, José L. | |
dc.date | 2021-12-07 | |
dc.date.accessioned | 2022-03-07T11:07:10Z | |
dc.date.available | 2022-03-07T11:07:10Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6788 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052021000300229 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/178719 | |
dc.description | The objective of this study was to build and psychometrically analyze a scale to measure digital immersion in adolescents. Digital immersion was defined as the persistent, continuous and enthusiastic use of devices and digital media accompanied by the ability to perform multiple tasks simultaneously with feelings self-efficacy, reliance, dependence, and identification with technology. Content validity was analyzed through expert judgment (n = 8); then, evidence of the validity of the internal structure was obtained through Exploratory Factor Analysis (n = 347) and Confirmatory Factor Analysis (n = 347). The final version of the Scale of Digital Immersion for Adolescents (EIDA) contained 30 items, grouped into five dimensions: Variety of Use; Intensity of Use; Multitasking: Involvement; and Dependence, explaining 89% of the variance presented in the data. The internal consistency of the scale was satisfactory (α = .951). | en-US |
dc.description | El objetivo de este estudio fue construir y analizar psicométricamente una escala para medir inmersión digital en adolescentes. Se definió la inmersión digital como el uso persistente, continuo y entusiasta de dispositivos y medios digitales acompañado de la capacidad de realizar múltiples tareas de manera simultánea, con sentimientos de autoeficacia, confianza, dependencia e identificación con la tecnología. Se analizó la validez de contenido a través de juicio de expertos (n=8); luego se realizaron análisis de validez de la estructura interna mediante Análisis Factorial Exploratorio (n=347) y Análisis Factorial Confirmatorio (n=347). La versión definitiva de la Escala de Inmersión Digital para Adolescentes (EIDA) quedó constituida por 30 ítems, agrupados en cinco dimensiones: Variedad de Uso; Intensidad de Uso; Multitarea; Involucramiento; y Dependencia. La consistencia interna de la escala fue alta (α=.951) y sus resultados explican el 89% de la varianza. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6788/7700 | |
dc.rights | Derechos de autor 2021 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 47 Núm. 3 (2021); 229-249 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 47 Núm. 3 (2021); 229-249 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.title | Development and validation of a Digital Immersion Scale for Adolescents | en-US |
dc.title | Diseño y validación de un Escala de Inmersión Digital para Adolescentes | es-ES |
dc.title | pt-BR | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}