Blended Learning: challenges and potentialities
Enseñanza Híbrida: desafíos y potencialidades
dc.creator | Beatriz Sacavino, Susana | |
dc.creator | Candau, Vera Maria | |
dc.date | 2022-11-23 | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6885 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052022000200257 | |
dc.description | The digital information and communication technologies have been increasingly affecting different areas of social life, including the educational one. In recent years, in different countries, the educational systems have developed programs and experiences intending to work this theme in different aspects. This article focuses on one of these proposals: the blend learning, considered as a broad perspective that can offer various alternatives and raise countless concerns. The text is structured in four sections. First, the presentation of the development of blend learning concept, as well as its different modalities. The second one focus on the inverted class, considered the gateway of blend learning. Thirdly, the discussion about the teacher role in this learning modality. Finally, the reflection on the challenges of blend learning to develop the education in a critical perspective. | en-US |
dc.description | Las tecnologías digitales de la información y la comunicación provocan un impacto creciente en distintos ámbitos de la vida social, entre los cuáles la educación. En los últimos años, en diferentes países, programas y experiencias fueron realizados en los sistemas educacionales intentando trabajar este tema en distintas dimensiones. El presente artículo está centrado en una de las propuestas: la enseñanza híbrida– blended learning–, considerada una perspectiva amplia que puede ofrecer diversas alternativas y suscitar innúmeras inquietudes. Está estructurado en cuatro partes: el desarrollo del concepto de enseñanza hibrida y sus diferentes modalidades; la clase invertida, considerada la puerta de entrada de la enseñanza hibrida; el papel del profesor en esta modalidad de enseñanza. Termina haciendo una reflexión sobre los desafíos que presenta la enseñanza hibrida para el desarrollo de una educación en la perspectiva crítica. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6885/7970 | |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 48 No. 2 (2022); 257-266 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 48 Núm. 2 (2022); 257-266 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.subject | Cultura digital | es-ES |
dc.subject | metodologías activas | es-ES |
dc.subject | cultura escolar | es-ES |
dc.subject | enseñanza hibrida | es-ES |
dc.subject | clase invertida | es-ES |
dc.subject | Digital culture | en-US |
dc.subject | actives methodologies | en-US |
dc.subject | school culture | en-US |
dc.subject | blend learning | en-US |
dc.subject | inverted class | en-US |
dc.title | Blended Learning: challenges and potentialities | en-US |
dc.title | Enseñanza Híbrida: desafíos y potencialidades | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}