• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item

A critical interrogation of the prevailing teaching model(s) of English pronunciation at teacher-training college level: A Chilean evidence-based study

Author
Véliz Campos, Mauricio

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/lyl/article/view/117
10.29344/0717621X.23.117
Abstract
AbstractThe present qualitative study aims to, from a critical perspective, uncover the beliefsand attitudes that pre-service English teachers have with regard to diverse linguistic phenomena, viz. perceptions about English varieties, implications of a foreign accentin teachers of English, and the spread of English across the world. Similarly, it intends to unveil the factors that contribute to the establishment of such belief systems. The results show that highly stereotypical beliefs prevail with regard to varieties and accents of English, and that knowledge about the spread of English is rather meagre. Also, it becomes apparent that both implicit and explicit discourses used by teacher trainersexert a powerful influence on the construction of belief systems.Key words: varieties of English, (foreign) accent, spread of English.Un análisis crí­tico de los modelos predominantes en laenseñanza de la pronunciación del inglés en programasde formación docente: un estudio chileno basado en evidenciasResumenEl presente trabajo corresponde a una investigación cualitativa, enfocada desde una perspectiva crí­tica, que pretende develar las creencias y actitudes que evidencian estudiantes de un programa de preparación de profesores de inglés en relación a diversos fenómenos lingí¼í­sticos; entre ellos se destacan las percepciones sobre las variedades del inglés, implicancias de un acento extranjero en profesores de inglés, la masificación del inglés en el mundo y factores que contribuyen a los sistemas de creencias sobrelas temáticas abordadas
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB