Show simple item record

dc.creatorVéliz Campos, Mauricio
dc.date2015-05-19
dc.date.accessioned2022-03-08T10:39:21Z
dc.date.available2022-03-08T10:39:21Z
dc.identifierhttp://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/lyl/article/view/117
dc.identifier10.29344/0717621X.23.117
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/179398
dc.descriptionAbstractThe present qualitative study aims to, from a critical perspective, uncover the beliefsand attitudes that pre-service English teachers have with regard to diverse linguistic phenomena, viz. perceptions about English varieties, implications of a foreign accentin teachers of English, and the spread of English across the world. Similarly, it intends to unveil the factors that contribute to the establishment of such belief systems. The results show that highly stereotypical beliefs prevail with regard to varieties and accents of English, and that knowledge about the spread of English is rather meagre. Also, it becomes apparent that both implicit and explicit discourses used by teacher trainersexert a powerful influence on the construction of belief systems.Key words: varieties of English, (foreign) accent, spread of English.Un análisis crí­tico de los modelos predominantes en laenseñanza de la pronunciación del inglés en programasde formación docente: un estudio chileno basado en evidenciasResumenEl presente trabajo corresponde a una investigación cualitativa, enfocada desde una perspectiva crí­tica, que pretende develar las creencias y actitudes que evidencian estudiantes de un programa de preparación de profesores de inglés en relación a diversos fenómenos lingí¼í­sticos; entre ellos se destacan las percepciones sobre las variedades del inglés, implicancias de un acento extranjero en profesores de inglés, la masificación del inglés en el mundo y factores que contribuyen a los sistemas de creencias sobrelas temáticas abordadases-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica Silva Henrí­quezes-ES
dc.relationhttp://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/lyl/article/view/117/67
dc.rightsDerechos de autor 2017 Literatura y Lingüísticaes-ES
dc.sourceLiteratura y Linguí­stica; No. 23 (2011): Literatura y Lingüística; 213-236en-US
dc.sourceLiteratura y Lingüística; Núm. 23 (2011): Literatura y Lingüística; 213-236es-ES
dc.source0717-621X
dc.source0716-5811
dc.subjectvariedades de ingléses-ES
dc.subjectacento (extranjero)es-ES
dc.subjectmasificación del inglés.es-ES
dc.titleA critical interrogation of the prevailing teaching model(s) of English pronunciation at teacher-training college level: A Chilean evidence-based studyes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtí­culo revisado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record