• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item

Gender-neutral language as an empathy and identity "norm" : a future teachers and professors' discussion

El lenguaje inclusivo como "norma" de empatí­a e identidad: reflexiones entre docentes y futures profesores

Author
Castillo Sánchez, Silvia

Mayo, Simona

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/lyl/article/view/2072
10.29344/0717621X.40.2072
Abstract
The paper provides an insight into gender-inclusive language. It focuses on how gender-inclusive language is used in higher-education contexts. The paper analyses the data obtained from focus groups with teacher-training students from a university in the Metropolitan Region area (Santiago, Chile). Firstly, the incorporation of this debate into the teacher-training program and the university community itself furthers the discussion on how gender-inclusive language is viewed. Secondly, it helps widen the perspectives with which the reality is understood. Thirdly, it contributes to review the way people have been culturally constructed. In short, gender-inclusive language does exist and people's identities are implied in its use.
 
En el siguiente texto se presenta una reflexión en torno al uso de lenguaje inclusivo. Particularmente, se problematiza su empleo en el contexto universitario, dados los resultados surgidos en los dos grupos focales realizados con docentes en formación que cursan la carrera de Educación Básica, en una universidad chilena de la Región Metropolitana, Santiago, Chile. La necesidad de incorporar este debate en la formación docente y en la comunidad universitaria permite, en primer lugar, discutir en torno al modo en que es evaluado el uso del lenguaje inclusivo; en segundo término, contribuye a ampliar las perspectivas de cómo se lee la realidad; y, finalmente, aporta a revisar el modo en que se nos ha construido desde lo lingí¼í­stico. En definitiva, el lenguaje inclusivo ya existe y en su uso está implicada la identidad de las personas.  
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB