• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item

Error analysis as evidence of interlanguage of students of english as a foreign language

El Análisis de Errores como Evidencia de la Interlengua de los Estudiantes de Inglés como Lengua Extranjera

Author
Victoria Pardo, Marí­a

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/lyl/article/view/2836
10.29344/0717621X.43.2836
Abstract
This article presents the analysis of the first three most common errors in the written production of English as a foreign language (EFL) in a learner corpus collected at university level. The corpus was compiled following the parameters of computational corpus linguistics and error extraction was done with specialized software in linguistic analysis WordSmith Tools 5, Scott (2008) and Lancsbox, Brezina, McEnery, & Wattam (2015). The analysis was based on the theory of Corder, (1981) and James, (1998) on the analysis of errors (EA) and using the annotation system of the University of Louvain (Dagneaux et al., 2005) to obtain comparable results with similar work. According to the findings, the three most relevant errors in the writing of university students belong to the categories of Form (FS), Grammar (G), and Lexical (LS)
 
Este artí­culo presenta el análisis de los tres primeros errores más comunes en la producción escrita del inglés como lengua extranjera (EFL) en un corpus de aprendices recolectado en la Universidad del Norte de Barranquilla, Colombia. El corpus fue recopilado siguiendo los parámetros de la lingüística de corpus computacional y la extracción de errores se hizo con software especializado en análisis lingí¼í­stico WordSmith Tools 5, Scott (2008) y Lancsbox, Brezina, McEnery, & Wattam (2015). El análisis se basó en la teorí­a de Corder, ( 1981) y James, (1998) sobre el  análisis de errores (AE) y usando el etiquetador de la Universidad de Louvaina (Dagneaux et al., 2005a) para obtener resultados comparables con trabajos similares. De acuerdo con los resultados, los tres errores más relevantes en la escritura de estudiantes universitarios pertenecen a las categorí­as de Forma (FS), Gramática (G), y Léxico (LS)
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Description and Categorization of Phonic Errors by Students of Spanish/L2. Validation of the Taxonomy of Errors AACFELE 

    Blanco Canales, Ana; Nogueroles López, Marta. Logos: Revista de Lingüística, Filosofía y Literatura; Vol. 23 Núm. 2 (2013); 196-225
  • La responsabilidad del Estado-Juez: Buenas razones para proponer una acepción amplia de error judicial en Chile 

    Díaz Leiva, Nataly; Muñoz Olivares, Pamela. Revista de Derecho Público; Núm. 83 (2015): 2do semestre; pág. 37-60
  • ERROR DE TIPO EN MATERIA DE VIOLACIÓN IMPROPIA, TIPIFICADA EN EL ARTÍCULO 362 DEL CODIGO PENAL 

    Silva Silva, Hernán. Revista de Derecho; Vol 12 (2009): Revista de Derecho y Ciencias Penales Universidad San Sebastián; 115 - 122
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB