• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item

Reading mediation by teachers in their teaching practices: how are the types of support they offer to their students?

Mediación de la lectura por parte de profesoras en sus prácticas docentes: ¿cómo son los tipos de ayuda que ofrecen a sus estudiantes?

Author
Errázuriz, Marí­a Constanza

Davison, Omar D

Fuentes , Liliana

Cocio , Andrea

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/lyl/article/view/2996
10.29344/0717621X.44.2996
Abstract
The teaching practices of reading in Chile are little diverse and present mostly scarce cognitive challenge. Thus, the objective of this research was to analyse the types of support to mediate the reading in teaching practices of teachers in La Araucaní­a Region, Chile. Regarding the methodology, the design was an study of descriptive and qualitative cases and the participants were 11 teachers from 7 public schools which classes were videotaped to then analyse their types of support to mediate the reading. Finally, it was identified that the types of support such as teaching to understand and helping to understand are presented simultaneously being the latter the most predominant. In this sense, it is possible verify that the teachers have focused on motivating than to develop strategies.
 
Las prácticas docentes de lectura en Chile son poco diversas y presentan mayoritariamente escaso desafí­o cognitivo. Por tanto, el objetivo de la investigación fue analizar los tipos de ayuda para mediar la lectura en las prácticas docentes de profesoras de La Araucaní­a, Chile. Respecto de la metodologí­a, el diseño fue un estudio de casos descriptivo y cualitativo y los participantes fueron 11 docentes de 7 escuelas públicas, cuyas clases fueron videograbadas, para luego analizar sus tipos de ayuda para mediar la lectura. Finalmente, se identificó que se presentan de manera simultánea los tipos de ayuda: enseñar a comprender y ayudar a comprender, pero con predominio de esta última. En este sentido, es posible constatar que los docentes se han centrado más en motivar que en desarrollar estrategias.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB