• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Literatura y Lingüística
  • View Item

Assessment practices in some language centers in public Universities of Ecuador and student proficiency outcomes

Prácticas de evaluación de algunos centros de idiomas en universidades públicas del ecuador y resultados de competencia estudiantil

Author
Almeida, Evelyn

Castillo, Diana

Rosero, Andrea

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/lyl/article/view/3017
10.29344/0717621X.44.3017
Abstract
This research paper describes the variety of the evaluation process in three language centers of public universities in Ecuador. The main objective is to explore the evaluation practices that are used, their effectiveness in the teaching-learning process and the results obtained in English language learning. Researchers conduct interviews with teachers, principals, and students. In addition, evaluation instruments such as tests and other evaluation materials were analyzed. The study reveals that the students who achieved the highest scores are those who study in a language center which uses a more structured evaluation system. Therefore, the data analysis shows that there is a close relationship between student performance and the evaluation systems applied in the different language centers.
 
Este trabajo investigativo describe la diversidad en el proceso de evaluación en tres centros de idiomas de universidades públicas del Ecuador. El principal objetivo es explorar las prácticas de evaluación que se utilizan, su efectividad en el proceso de enseñanza aprendizaje y los resultados obtenidos en cuanto al aprendizaje del idioma inglés. Los investigadores realizan entrevistas a maestros, directores y estudiantes. Además, se analizaron instrumentos de evaluación como las pruebas y otros materiales de evaluación. El estudio revela que los estudiantes que lograron los puntajes más altos son los que estudian en un centro de idiomas que utiliza un sistema de evaluación más estructurado. Por tanto, el análisis de datos muestra que existe una estrecha relación entre el rendimiento del alumno y los sistemas de evaluación aplicados en los diferentes centros de idiomas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB