Show simple item record

Reproducción de la violencia de género en el ejercicio docente:

dc.creatorCares Rojas, Javiera
dc.creatorCastro Morales, Claudia Camila
dc.creatorElizondo Rojas, Paula
dc.creatorGonzález Cárdenas, Karla
dc.creatorJara Quijada, Violeta
dc.creatorMarín Isamit, Felipe Jacob
dc.date2021-12-27
dc.date.accessioned2022-03-08T10:55:38Z
dc.date.available2022-03-08T10:55:38Z
dc.identifierhttp://revistace.ucm.cl/article/view/722
dc.identifier10.29035/rce.s10.34
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/179821
dc.descriptionThe Bachelor's Seminary was based on the assumption that there are actions carried out by elementary school teachers who, according to a theoretical analysis, are potential reproducers of gender violence. A theoretical review has been developed with the central purpose of analyze factors associated with the reproduction of gender violence, which have an impact on teacher actions in the context of primary education. Focused on the interpretive paradigm with a qualitative approach, this theoretical review with content analysis, is oriented from the socio-critical approach in the discussion stage. The main conclusion is the need to promote a non-discriminatory education in primary education, in terms of gender roles and relations, in search of equality, ideology and non-sexist practice, giving it the relevance to achieve the right to quality education with a gender perspective, where the teaching role is positioned at in the center of responsibilities.en-US
dc.descriptionEl Seminario de Licenciatura, se basó en el supuesto que existen acciones ejecutadas por docentes de escuelas básicas que según un análisis teórico son potenciales reproductores de violencia de género. Se ha desarrollado una revisión teórica con el propósito central de analizar factores asociados a la reproducción de violencia de género, los cuales repercuten en acciones del profesorado en contexto de enseñanza básica. Centrados en el paradigma interpretativo con enfoque cualitativo, esta revisión teórica con análisis de contenido, se orienta desde el enfoque socio-crítico en etapa de discusión. Como principal conclusión surge la necesidad de promover una educación no discriminatoria en la enseñanza básica, en cuanto a roles y relaciones de género, en búsqueda de la igualdad, ideología y práctica no sexista, dando relevancia para lograr así el derecho a una educación de calidad con enfoque de género, donde el rol docente se posiciona en el centro de las responsabilidades.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Católica del Maulees-ES
dc.relationhttp://revistace.ucm.cl/article/view/722/854
dc.rightsDerechos de autor 2021 Claudia Camila Castro Moraleses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0es-ES
dc.sourceConvergencia Educativa; Núm. 10-extra (2021): Convergencia Educativa; 35-50es-ES
dc.source0719-3351
dc.titleReproduction of gender violence in the teaching exercise: theoretical analysis of content oriented to the Chilean basic school.en-US
dc.titleReproducción de la violencia de género en el ejercicio docente:es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículos de Investigaciónes-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record