• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Psykhe
  • View Item

Argentinian Adaptation of Two Scales of Difficulties in Emotion Regulation in College Emerging Adults

Adaptación Argentina de Dos Escalas de Dificultades en la Regulación Emocional en Adultos Emergentes Universitarios

Author
Michelini, Yanina

Godoy, Juan Carlos

Full text
http://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/22585
10.7764/psykhe.2020.22585
Abstract
Difficulties in negative and positive emotion regulation (i.e., emotion dysregulation) underlie risky behaviors in college emerging adults. The Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) and the Difficulties in Emotion Regulation Scale-Positive (DERS-P) are widely used to measure emotion dysregulation; however, they lack Spanish-language versions with consistent psychometric properties. This study aimed to evaluate the psychometric properties of the DERS and the DERS-P in Argentinian college emerging adults. An accidental non-probability sampling process was conducted, yielding a sample of 392 participants (64.54% women) aged 18 to 28 years (M = 21.40; SD = 2.24) who attended 2 public universities in the city of Córdoba, Argentina. Confirmatory factor analyses of the original factor structure of the DERS and the DERS-P revealed excellent and satisfactory fit respectively. For both scales, satisfactory internal consistency values (Cronbach's alpha and composite reliability) were observed. The DERS and the DERS-P exhibited evidence of convergent validity with maladaptive strategies and divergent validity with adaptive strategies of cognitive emotion regulation (assessed with the CERQ). Moreover, they exhibited evidence of concurrent validity with Positive Urgency and Negative Urgency (assessed with the UPPS-P scale) and with Positive Affect and Negative Affect (assessed with the PANAS). Replicating these results in samples of students enrolled in a variety of college programs, incorporating the examination of test-retest reliability, migh contribute to the validation of the DERS and the DERS-P in college emerging adults in Argentina.
 
Las dificultades en la regulación de emociones (i.e., desregulación emocional) negativas y positivas subyacen a conductas riesgosas en adultos emergentes universitarios. La Escala de Dificultades en la Regulación Emocional (DERS) y la Escala de Dificultades en la Regulación de Emociones Positivas (DERS-P) son instrumentos ampliamente usados para medir desregulación emocional; sin embargo, no poseen versiones en español con propiedades psicométricas consistentes. El objetivo de este estudio fue evaluar las propiedades psicométricas de la DERS y DERS-P en adultos emergentes universitarios argentinos. Por medio de un muestreo no probabilístico accidental, se evaluó una muestra de 392 participantes (64,54% mujeres) de 18 a 28 años (M = 21,40, DE = 2,24) de 2 universidades públicas de la ciudad de Córdoba, Argentina. Los análisis factoriales confirmatorios que se realizaron a la estructura factorial original de la DERS y DERS-P mostraron ajustes aceptable y excelente, respectivamente. Para ambas escalas, se observaron valores de consistencia interna (alfa de Cronbach y confiabilidad compuesta) satisfactorios. La DERS y la DERS-P presentaron evidencia de validez convergente con estrategias poco adaptativas y divergente con estrategias adaptativas de regulación emocional cognitiva (medidas con el CERQ). Además, presentaron evidencia de validez concurrente con Urgencia Positiva y Urgencia Negativa (medidas con la escala UPPS-P) y con Afecto Positivo y Afecto Negativo (medidos con la PANAS). Extender estos resultados en muestras de estudiantes de distintas carreras universitarias incluyendo la examinación de la confiabilidad test-retest contribuiría a la validación de la DERS y la DERS-P en adultos emergentes universitarios de Argentina.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB