• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Revista de Derecho (Concepción)
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Revista de Derecho (Concepción)
  • View Item

LA PUBLICIDAD DESLEAL Y LA TUTELA DEL COMPETIDOR: : UNA APROXIMACIÓN DESDE EL DERECHO CHILENO

Author
López Díaz, Patricia

Full text
https://revistas.udec.cl/index.php/revista_de_derecho/article/view/5801
10.29393/RD250-2PDPL10002
Abstract
El presente trabajo tiene por propósito abordar la publicidad desleal en el ordenamiento jurídico chileno como una categoría de publicidad ilícita, explorando su configuración, supuestos de hecho y la tutela que debe otorgársele al competidor perjudicado por esta, a partir de un análisis de la Ley 20.169 sobre Competencia Desleal, del Código Chileno de ética Publicitaria (CchEP), de las sentencias de nuestros tribunales y de los dictámenes del Consejo de Autorregulación Publicitaria (CONAR) que se han pronunciado sobre ellos, distinguiendo la publicidad confusionista, parasitaria, engañosa, denigratoria y comparativa como límites del discurso publicitario.  Abstract  The purpose of this paper is to address unfair advertising in the Chilean legal system as a category of illegal advertising, exploring its configuration, factual assumptions and the protection that must be granted to the injured competitor, based on an analysis of Law 20.169 on Unfair Competition, the Chilean Code of Advertisings Ethics (CchEP), the judgments of our Courts and the opinions of the Advertising Self-Regulation Council (CONAR), distinguishing the advertising that is confusing, parasitic, misleading, denigrating and comparative as limits of advertising discourse.  
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The relationship between views and the evaluation of an ad. A structural analysis of unpaid advertising in YouTube 

    Pintado, Teresa; Universidad Complutense de Madrid; Sánchez, Joaquín; Universidad Complutense de Madrid. Cuadernos.info; núm. 40: Comunicación y Opinión Pública; 189-202
  • The role of advertising in Spain in the press and radio during Franco`s regime: The birth of consumer society 

    Sebastián Morillas, Ana; Universidad de Valladolid. Cuadernos.info; núm. 41: Comunicación y Política; 209-226
  • La publicidad y el ideal del “mínimo esfuerzo” 

    González López, Arturo; Universidad Autónoma de Nuevo León. Cuadernos.info; núm. 37: Hacia una mirada iberoamericana del periodismo y las comunicaciones; 91-104
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB