• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • Revista de Gestión Pública
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • Revista de Gestión Pública
  • View Item

MODEL FOR THE ANALYSIS OF EXPERIENCES IN PUBLIC INNOVATION: THE CASE OF THE CENTRO DE INTEGRACIÓN CIUDADANA

MODELO PARA EL ANÁLISIS DE EXPERIENCIAS DE INNOVACIÓN PÚBLICA: EL CASO DEL CENTRO DE INTEGRACIÓN CIUDADANA

Author
Rubio Campos, Jesús

Calzada Torres, Marisol

Full text
https://revistas.uv.cl/index.php/rgp/article/view/2213
10.22370/rgp.2017.6.1.2213
Abstract
This article analyzes the creation and development of the Centro de Integración Ciudadana (CIC) of San Pedro Garza García, Nuevo León, Mexico. This is an endeavor created by the local civil society, which, together with other players, collaborates with different levels and agencies of the Mexican government for the detection and solution of social problems in the Metropolitan Area of Monterrey via massive citizen participation. Based on documentary analysis, in-depth interviews and questionnaires to key actors, the article highlights that the CIC successfully links together citizens and authorities, to receive, validate, channel and do follow-up on the citizen reports received via digital social networks
 
El artículo analiza la creación y desarrollo del Centro de Integración Ciudadana (CIC) de San Pedro Garza García, Nuevo León, México. Este es un esfuerzo creado por la sociedad civil local, que en conjunto con otros actores, que colabora con distintos órdenes y dependencias del gobierno mexicano para la detección y solución de problemáticas sociales en el Área Metropolitana de Monterrey por medio de una participación ciudadana masiva. A partir de un trabajo de análisis documental, entrevistas en profundidad y cuestionarios a actores clave, el artículo destaca que el CIC enlaza exitosamente a ciudadanos y autoridades, al recibir, validar, canalizar y dar seguimiento a los reportes ciudadanos recibidos por medio de redes sociales digitales
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB