• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Perspectivas: Notas sobre Intervención y Acción Social
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Perspectivas: Notas sobre Intervención y Acción Social
  • View Item

Universidad de Aysén: New challenges and regional opportunities for the Chilean education

Universidad de Aysén: Nuevos desafí­os y oportunidades regionales para la educación chilena

Author
Rivera, Felipe

Rivera, Pablo

Alonso, Cristina

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/Perspectivas/article/view/415
10.29344/07171714.27.415
Abstract
The Universidad de Aysén is the first public university founded in Chile on the last 68 years, assuming, from its beginnings, a new organizational logic that deviates from the conventional paradigm that shaped the Chilean university system. Its bet and its commitment for the local and regional development, besides the active involvement of the community, make us predict that its emergency could lead to multiple social transformations on the architecture of the Chilean educational system as well as on the centralism and its insensitivity because of the influence of the autonomous territories. The present article is a reflection based on the empirical and bibliographical precedents available, that rather than shutting down the analytical focus of the problem, seeks to promote its analysis and reflection inside the academic community
 
La Universidad de Aysén es la primera institución universitaria pública creada en Chile en los últimos 68 años, asumiendo desde su comienzo una nueva lógica organizativa que se aparta del paradigma convencional con el que se ha configurado el sistema universitario chileno. Su apuesta y compromiso por el desarrollo local y regional, además de la implicación activa de la comunidad, nos hacen prever que su emergencia podrí­a acarrear múltiples transformaciones sociales, tanto en la arquitectura del sistema educativo chileno, como en el centralismo y su insensibilidad por los estí­mulos territoriales autónomos. El presente artí­culo es una reflexión en base a los antecedentes empí­ricos y bibliográficos disponibles, que más que cerrar el foco analí­tico del problema, busca promover su análisis y reflexión en la comunidad académica
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB