• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Perspectivas: Notas sobre Intervención y Acción Social
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Perspectivas: Notas sobre Intervención y Acción Social
  • View Item

The mediation like experience of transform learning

La mediación como experiencia de aprendizaje transformacional

Author
Navarro, Nelly

Lizama, Leticia

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/Perspectivas/article/view/441
10.29344/07171714.21.441
Abstract
This article attempts to convey an experience where it is installed the school mediation as a method for their students resolved between the conflicts, without the use of violence. This experience took place in the College Annex Captain Pastene in the commune of La Florida. The study is dealt with an exploratory approach and its implementation methodology has been based on the "perspective, with an interview with the director of the college, students who carried out mediation and students who received the mediation. It should be noted that the value of that experience is that the process remains in force for four years to date, 2006- 2010. This model of intervention has been replicated in eight schools of six communes of the metropolitan region, all of them located in areas of high social vulnerability.
 
El presente artí­culo procura dar a conocer una experiencia donde se instaló la mediación escolar como método para que sus estudiantes resolvieran entre sí­ los conflictos, sin el uso de la violencia. Esta experiencia se inició en el Colegio Anexo Capitán Pastene en la comuna de La Florida el año 2006. El estudio se aborda con un enfoque exploratorio y su aplicación metodológica ha sido basada en la perspectiva Emic, con entrevista a la directora del colegio, a estudiantes que realizaron mediación y estudiantes que recibieron la mediación. Cabe destacar que lo valioso de dicha experiencia es que el proceso se mantiene vigente durante cuatro años a la fecha, 2006- 2010.Este modelo de intervención ha sido replicado en ocho colegios de seis comunas de la región metropolitana, todos ellos ubicados en sectores de alta vulnerabilidad social.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB