• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Perspectivas: Notas sobre Intervención y Acción Social
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica Silva Henríquez
  • Revista Perspectivas: Notas sobre Intervención y Acción Social
  • View Item

Social responsibility and personal development: the value of early practicum

Responsabilidad social y desarrollo personal: el valor de la práctica temprana

Author
Labra Navarro, Marí­a José

Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/Perspectivas/article/view/468
10.29344/07171714.23.468
Abstract
This article presents the results of a study carried out in the framework of the systematization of social projects developed and implemented by the students of the course: Personal Development pertaining to study plan of Universidad Católica Silva Henrí­quez. This educational experience seeks to strengthen the institutional identity seal, based on respect, solidarity and the common good, declared by the University, encouraging the exercise of the ability of social responsibility. Thus, by using a qualitative approach and content analysis, the study aims to categorize and describe the main learning dimensions learned by the students of this course with a view to collecting information required for the validation and use of this methodology as a didactic tool to help students to develop such competency.
 
El presente artí­culo presenta los resultados de una investigación desarrollada en el marco del proceso de sistematización de los proyectos sociales elaborados y ejecutados por los estudiantes de la asignatura de Desarrollo Personal perteneciente al Plan Común de la Universidad Católica Silva Henrí­quez. Esta experiencia formativa busca profundizar y poner en práctica el sello identitario, basado en el respeto, la solidaridad y la búsqueda del bien común, declarado por la Universidad, incentivando el ejercicio de la competencia de responsabilidad social.De este modo, mediante un enfoque cualitativo y un análisis de contenidos se buscó categorizar y describir los principales aprendizajes relevados por los estudiantes participantes de este proceso, con la finalidad de recoger elementos que permitan la validación y utilización de esta metodologí­a como una herramienta viable de apropiación inicial en los estudiantes de dicha competencia.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The Socio-Spatial Dimension of Social Capital. An Analysis of Neighborhood Social Capital and Collective Efficaciousness in Eight Social Housing Complexes in Chile 

    Ibarra, Sebastián; Universidad de Aysén. Revista EURE - Revista de Estudios Urbano Regionales; Vol. 46, núm. 138 (2020)
  • Synergetic social work: Social intervention focusing on social networking and social capital 

    Saravia Cortés, Felipe. Revista Perspectivas: Notas sobre intervención y acción social; Núm. 25 (2014): Perspectivas: notas sobre intervención y acción social; 85-100
  • El área social y la producción de la revista chilena de terapia ocupacional: Reflexiones desde la terapia ocupacional social 

    Bianchi, Pamela Cristina; Serrata Malfitano, Ana Paula. Revista Chilena de Terapia Ocupacional; Vol. 16 Núm. 2 (2016): Diciembre; 127-141
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB