The lifelong learning strategy in health and social intervention can
La estrategia de educación permanente en salud como posibilidad de intervención social
Author
Arruda, Marina
Locks, Geraldo
Pagliosa, Fernando
Araújo, Aliete
Full text
http://ediciones.ucsh.cl/ojs/index.php/Perspectivas/article/view/125310.29344/07171714.20.1253
Abstract
This article presents an experience of social intervention, in which the objective was to train health professionals to work on the policies of the Unified Health System (SUS). The methodology of Continuing Education in Health (EPS) was the strategy used for work, which resulted in action planning and improving the quality of services rendered to the population. This article seeks to provide new guidelines and outline new opportunities for social intervention. The paper shows an experience that is associated with this effort to transform the practices. Este artículo presenta una experiencia acerca de intervención social que tuvo como objetivo capacitar a los profesionales de la salud para trabajar en las políticas del Sistema íšnico de Salud (SUS). La metodología de la Educación Permanente en Salud (EPS) fue la estrategia utilizada para el trabajo que resultó en la planificación de acciones y en la mejoría de la calidad de los servicios prestados a la población. Buscando dar nuevas directrices y delinear nuevas posibilidades de intervención social, este artículo muestra una experiencia que se asocia a este esfuerzo de transformación de las prácticas.