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Didactic strategies to address climate change and its effects in the Ñuble Region

dc.creatorJara Miranda, Nicole
dc.creatorJara Miranda, Kamilla
dc.date2022-01-27
dc.identifierhttps://revistas.ubiobio.cl/index.php/TYE/article/view/4940
dc.descriptionThis article collects the primary role of education in relation to forming citizens capable of facing the problems of today's society, which is why strategies, resources and evaluation instruments are presented that teachers can incorporate into their planning with the objective of working with the students the knowledge, skills and attitudes necessary to face climate change and its effects which are already being felt in the Ñuble region, these resources are designed for work with 3rd and 4th grade students medium considering the plans and programs for these levels and also the decree 67 of evaluation, qualification and school promotion. In this sense, the theoretical, attitudinal and procedural dimension is considered, using different scales (communal, regional and national), in order to address climate change from the local context of each student, understanding the importance of prior knowledge and diversity within the classroom.en-US
dc.descriptionEl presente artículo recoge el rol primordial de la educación en relación a formar ciudadanos críticos capaces de enfrentar las problemáticas de la actual sociedad, es por ello que se presentan estrategias, recursos e instrumentos de evaluación que los y las docentes puedan incorporar en sus planificaciones con el objetivo de trabajar con los y las estudiantes los conocimientos, habilidades y actitudes necesarias para enfrentar el Cambio Climatico y sus efectos, los cuales ya se dejan sentir en la región de Ñuble, estos recursos están diseñados para el trabajo con alumnos y alumnas de 3º y 4º medio considerándose los planes y programas para estos niveles y también el decreto 67 de evaluación, calificación y promoción escolar. En este sentido se consideran tanto la dimensión teórica, como actitudinal y procedimental, recurriendo a distintas escalas (comunal, regional y nacional), para de esta manera abordar el Cambio Climatico desde el contexto local de cada estudiante entendiendo la importancia de los conocimientos previos y la diversidad dentro del aula.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Bío-Bíoes-ES
dc.relationhttps://revistas.ubiobio.cl/index.php/TYE/article/view/4940/4223
dc.relationhttps://revistas.ubiobio.cl/index.php/TYE/article/view/4940/4437
dc.rightsDerechos de autor 2022 Nicole Jara Miranda, Kamilla Jara Mirandaes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceTiempo y Espacio; Núm. 47 (2021): Geografía; 21-42es-ES
dc.sourceTiempo y Espacio; No. 47 (2021): Geografía; 21-42en-US
dc.sourceTiempo y Espacio; N.º 47 (2021): Geografía; 21-42pt-PT
dc.source0719-0867
dc.source0716-9671
dc.subjectCambio Climáticoes-ES
dc.subjectConocimientoses-ES
dc.subjectHabilidadeses-ES
dc.subjectActitudeses-ES
dc.subjectCiudadanos Críticoses-ES
dc.subjectClimate Changeen-US
dc.subjectKnowledgeen-US
dc.subjectSkillsen-US
dc.subjectAttitudesen-US
dc.subjectCritical Citizensen-US
dc.titleEstrategias didácticas para abordar el cambio climatico y sus efectos en la región de Ñublees-ES
dc.titleDidactic strategies to address climate change and its effects in the Ñuble Regionen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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