Bioethics' virtual teaching, challenges
Enseñanza virtual de la bioética. Desafíos;
Ensino virtual da bioética. Desafios
Author
Rodríguez Yunta, Eduardo
Valdebenito Herrera, Carolina
Lolas Stepke, Fernando
Abstract
The present paper reflects about the new bioethics teaching modality that employs a plarform of virtual reaching. It points our this model's advantages and difficulties and the challenges it faces in order to reach an effective result of its pedagogical aims. It recommends to employ semipresential learning models or the combination of a mixed bioethics' virtual teaching: presential and non presential. El presente artículo reflexiona sobre la nueva modalidad de enseñanza en bioética utilizando una plataforma de aprendizaje virtual. Se señalan las ventajas y dificultades de este nuevo modelo y los desafios para que sea más efectivo en sus objetivos pedagógicos. Se recomienda el uso de modelos de aprendizaje semipresenciales o de combinación mixta presencial y no presencial en la utilización de la enseñanza virtual en bioética. O presente artigo reflete sobre a nova modalidade de ensino em bioética, utilizando uma plataforma de aprendizagem virtual. Assinalam-se as vantagens e dificuldades deste novo modelo e os desafios para que seja mais efectivo em seus objetivos pedagógicos. Recomenda-se o uso de modelos de aprendizagem semipresenciais ou de combinaçâo mista presencial e nâo presencial, na utilizaçâo do ensino virtual em bioética.
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Alternatives of Design: Architecture for Cyberspace as an education strategy Study Case Multiuser Virtual 3D Interactive Branch for the Virtual Workshop of the Americas
Bustos López, Gabriela I.; Vélez Jahn, Gonzalo. Revista de Arquitectura; Vol. 13 Núm. 15 (2007): Arquitectura como acción docente; Pág. 32-38 -
Alternatives of Design: Architecture for Cyberspace as an education strategy Study Case Multiuser Virtual 3D Interactive Branch for the Virtual Workshop of the Americas
Bustos López, Gabriela I.; Vélez Jahn, Gonzalo. Revista de Arquitectura; Vol. 13 Núm. 15 (2007): Arquitectura como acción docente; Pág. 32-38 -
Bioethics' virtual teaching, challenges
Rodríguez Yunta, Eduardo; Valdebenito Herrera, Carolina; Lolas Stepke, Fernando. Acta Bioethica; Vol 14 No 1 (2008): Enseñanza de la bioética