• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Última Década: Proyecto Juventudes
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Última Década: Proyecto Juventudes
  • View Item

The Messenger Generation: Relevance of instant messaging among chilean adolescents

La Generación Messenger: Relevancia de la mensajería instantánea en la adolescencia chilena;
A geração Messenger: Relevância do envio de mensagens instantâneas na adolescência chilena.

Author
Cárcamo Ulloa, Luis

Nesbet, Felipe

Full text
https://ultimadecada.uchile.cl/index.php/UD/article/view/56626
Abstract
In the middle of changes has generated by Age of Information called, acquired importance the phenomenon of Computer Mediated Communication (CMC). This is related to the increasing access that the Chilean society towards the internet, that positions it like leader in Latin America in the subject. By the proximity that the young people have with new technologies, this age group has been has itself appropriate with greater intensity of this new communicative tool. The instant messaging has become an important tool by he socialization processes of the young people, having occupied the place that in last decades use the telephone. Compared to other technologies the mail has become one of the few common elements that it crosses the social segments and the varied urban tribes in who the Chilean young people live their processes on construction of the identity.
 
En medio de los cambios que generado la llamada Era de la Información, adquiere importancia el fenómeno de la Comunicación Mediada por Computador (CMC). Esto se relaciona con el creciente acceso de la sociedad chilena hacia la internet, que lo posiciona como líder en Latinoamérica en el tema. Dada la cercanía que los jóvenes tienen con las nuevas tecnologías, este grupo etáreo es el que se apropia con mayor intensidad de esta nueva herramienta comunicativa. La mensajería instantánea pasa a ser una importante herramienta para los procesos de socialización de los jóvenes, ocupando el lugar que en décadas pasadas tuvo el teléfono. A diferencia de otras tecnologías, la mensajería se convierte en uno de los pocos elementos comunes que cruza los segmentos sociales y las variadas tribus urbanas en las cuales los jóvenes chilenos viven sus procesos de construcción de la identidad.
 
Em meio às mudanças que geraram a chamada Era da Informação, o fenômeno da Comunicação Mediada por Computador (CMC) ganha importância. Isto diz respeito ao crescente acesso da sociedade chilena à internet, o que a posiciona como líder na América Latina. Considerando a familiaridade dos jovens com as novas tecnologias, este grupo etéreo é o que se apropria com maior intensidade desta nova ferramenta comunicativa. A mensagem instantânea passa a ser uma importante ferramenta para os processos de socialização dos jovens, ocupando o lugar que em décadas passadas era do telefone. Diferente de outras tecnologias, a mensagem instantânea constitui um dos poucos elementos comuns que atravessa os segmentos sociais e as diversas tribos urbanas, pela qual os jovens chilenos vivem seus processos de construção de identidade.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB