• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Acta Bioethica
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Acta Bioethica
  • View Item

Influence of One Week Education Program on the Knowledge and Approach of Pharmacy Students towards Diabetes mellitus

Influencia del Programa Una Semana de Educación en el Conocimiento y Enfoque de los Estudiantes de Farmacia hacia la Diabetes Mellitus;
Influência do Programa “Uma Semana de Educação no Conhecimento e Enfoque dos Estudantes de Farmácia para o Diabetes Mellitus”

Author
Shoaib Khan, Haji Muhammad

Asif, Muhammad

Qamar, Awais

ul Hassan, Ayaz

Amir, Muhammad

Murtaza, Ghulam

Full text
https://actabioethica.uchile.cl/index.php/AB/article/view/27107
Abstract
The objective of this study was to assess the improvement in knowledge and attitude of Pharmacy student towards diabetes by implementing one week long education program. Study design: Study was conducted between April 25, 2011 to April 29, 2011 which engaged the 3rd professional year Pharm. D. students comprising two groups: experimental and control groups. Lectures and visual presentations on diabetic education and practice were conducted for five days. Three surveys were performed on two groups i.e. non intervened control, non- intervened experimental and intervened experimental surveys. Questionnaire was used as survey tool comprising of 46 questions under ten categories. Results: Scores in all diabetic knowledge aspect was increased after education intervention and was significantly (P
 
El objetivo del estudio fue evaluar cómo mejorar el conocimiento y la actitud de los estudiantes de Farmacia hacia la diabetes, mediante la implementación de un programa de educación de una semana. Diseño: El estudio se realizó entre el 25 y el 29 de abril de 2011, entre estudiantes de 3er año de la carrera de Farmacia, conformados en dos grupos: uno experimental y otro de control. Se llevaron a cabo conferencias y presentaciones visuales en educación y práctica de la diabetes durante cinco días. Tres estudios se realizaron en dos grupos: el grupo control y experimental no intervenido y el de estudio experimental intervenido. Un cuestionario se utilizó como herramienta de estudio con 46 preguntas en diez categorías. Resultados: Las puntuaciones en el conocimiento sobre todo aspecto de la diabetes se incrementó después de la intervención educativa, lo que fue significativo (P
 
O objetivo do estudo foi avaliar como melhorar o conhecimento e a atitude dos estudantes de Farmácia para o diabetes, mediante a implementação de um programa de educação de uma semana. Projeto: O estudo se realizou entre 25 e 29 de abril de 2011, entre estudantes de 3º ano do curso de Farmácia, conformados em dois grupos: um experimental e outro de controle. Foram levadas a cabo conferências e apresentações visuais em educação e prática do diabetes durante cinco dias. Três estudos foram realizados em dois grupos: o grupo controle e experimental sem intervenção e o grupo de estudo experimental com intervenção. Um questionáriofoi utilizado como ferramenta de estudo com 46 perguntas em dez categorias. Resultados: As pontuações no conhecimento sobre todo aspecto do diabetes foi incrementado depois da intervenção educativa, o que foi significativamente (P
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Poliuric síndrome 

    Lagomarsino F., Edda; Nardiello N., Ana; Aglony I., Marlene. Revista Chilena de Pediatría; Vol. 75, Núm. 3 (2004): Mayo - Junio; 262-269
  • Risk factors and prevention in diabetes mellitus type 1: an update 

    García B., Hernán. Revista Chilena de Pediatría; Vol. 72, Núm. 4 (2001): Julio - Agosto; 285-291
  • Is Oral Health in Diabetic Children Important? 

    Palomer R., Leonor; García B., Hernán. Revista Chilena de Pediatría; Vol. 81, Núm. 1 (2010): Enero - Febrero; 64-70
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB