Show simple item record

La obra gráfica de Copi: vanguardia, política y exilio

dc.creatorVásquez, Laura
dc.date2009-01-01
dc.date.accessioned2022-07-05T13:43:37Z
dc.date.available2022-07-05T13:43:37Z
dc.identifierhttps://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/11100
dc.identifier10.5354/rcm.v0i19.11100
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/187240
dc.descriptionThe central importance of the Raúl Damonde Taborda (COPI) comic work, resides in the paradigmatic condition of its production in the comic field. Obviously, this work cannot replace a proper study that would require of a deep and systematic investigation, nevertheless, I understand that it can establish some productive axes for future analyses. This paper tries, on one hand, to analyze the comic production of an author, which was published in different graphical media, taking a broad view over a period that starts in his political exile and ends in a breakthrough in his artistic trajectory. Finally, it is important to stand out that the graphical work of the author is fundamental not only to deep in the studies about comic field, and graphic humor, but also to think about bigger subjects. In other words: its production is peculiar not only because it allows the analysis of a type of particular allegory, but because in that same gesture, it transcends itself.en-US
dc.descriptionLa importancia central de la obra historietística de Raúl Damonde Taborda (COPI) reside en la condición paradigmática de su producción en el campo de la narrativa dibujada. Obviamente que este trabajo no puede suplir un estudio que requeriría de una investigación profunda y sistemática, sin embargo, entiendo que puede fijar algunos ejes productivos para futuros análisis. El ensayo pretende, por un lado, recorrer la producción historietística del autor publicada en distintos medios gráficos trazando un período que va desde el exilio político hasta un "quiebre" en su trayectoria artística. Por último, cabe resaltar que la obra gráfica del autor es fundamental no sólo para profundizar los estudios sobre el campo de la historieta y el humor gráfico sino también, para pensar cuestiones más amplias. Dicho en otros términos: su producción resulta peculiar no sólo porque habilita el análisis de un tipo de alegorización particular, sino porque en ese mismo gesto, se trasciende a sí misma.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Comunicación e Imagenes-ES
dc.relationhttps://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/11100/11403
dc.sourceComunicación y Medios; No. 19 (2009): Enfoques y temáticas en la investigación sobre medios de comunicación; Pág. 129 - 145en-US
dc.sourceComunicación y Medios; Núm. 19 (2009): Enfoques y temáticas en la investigación sobre medios de comunicación; Pág. 129 - 145es-ES
dc.source0719-1529
dc.source0716-3991
dc.subjectcomicsen-US
dc.subjectarten-US
dc.subjectexileen-US
dc.subjectpolitics and industryen-US
dc.subjecthistorietaes-ES
dc.subjectartees-ES
dc.subjectexilioes-ES
dc.subjectpolítica e industriaes-ES
dc.titleThe graphic work of Copy: avant-garde, politics and exileen-US
dc.titleLa obra gráfica de Copi: vanguardia, política y exilioes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record