Comunicación y Medios
Browse by
Revista que busca la discusión plural sobre los principales temas que definen el campo de las comunicaciones, la industria audiovisual y el periodismo.
Periodicidad | Semestral |
---|---|
Área temática | Comunicación, industria audiovisual, periodismo |
Entidad editora | Instituto de la Comunicación e Imagen. Universidad de Chile. |
Idioma | Español |
ISSN - edición impresa | 0716-3991 |
ISSN - edición electrónica | 0719-1529 |
Fecha de inicio | 1981 |
Indices | Web of Science (ISI) Emerging Sources Citation Index, Scielo, Doaj, Erih Plus, Latindex, Dialnet, Redib, Clase, Google Scholar |
Web de la revista | Comunicación y Medios |
Recent publication
-
Deconstructing the figure of the villain in the television series Once Upon a Time
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 78-90. -
Transforming entertainment: Including ads on Netflix series
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 93-106. -
Illuminated by Reality: An Interview with Giselle Munizaga (1938–2025)
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 204-207. -
Ficción Marica: Diversidad y disidencia sexual en el cine chileno de Roberto Doveris
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 214-215. -
Youth, video games, and digital leisure: Consumption, uses, and meanings
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 14-23. -
Tekné
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 08-12. -
Análisis de la ficción televisiva española de Concepción Cascajosa y Javier Mateos-Pérez
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 210-211. -
David Perlov. La imagen bisagra como pensamiento cinematográfico intersticial de Paola Lagos
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 212-213. -
“A brand to strengthen credibility”: Self-representation and personal branding of peruvian journalist in X
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 39-53. -
Analysis of the interactive, technical and narrative factors of Claudia Sheinbaum's TikTok
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 176-189. -
Information pluralism and media ownership concentration: The case of El Comercio, Peru
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 108-119. -
Eco-territorial Cinema, Memory, and Extractivism in the Ecuadorian Amazon
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 65-77. -
El placer del cine. Conversaciones sobre análisis cinematográfico de Lauro Zavala
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 216-217. -
“They lacked strategy”: The press management of feminist, indigenous, and environmentalist groups in the Chilean constitutional convention
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 26-38. -
Misinformation and polarization in the 2023 elections in Spain: a study of Vox on Instagram
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 190-202. -
Women candidates on television: the Panama 2024 election campaign
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 133-148. -
Presence of women in peruvian television fiction series (2023): Narrative challenges in female representation
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 149-161. -
Narrative Structure in the 39 Most Viewed YouTube Videos on the 2021 Colombian National Strike
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 162-175. -
Local television practices in Cuba. Bases for its reconceptualization from digital contexts
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 120-132. -
Raúl Ruiz and the Voices of the Chilean: The Soundtrack in 'Nadie dijo nada' (1971) and 'Diálogo de exiliados' (1974)
Comunicación y Medios; Vol. 34 No. 51 (2025): Democracy in the age of hypertelevision; 54-64.