Advertising and the Press: Some possible lines of research
Publicidad y Prensa: Algunas posibles líneas de investigación
Author
Durán, Claudio
Full text
https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/2617410.5354/rcm.v0i25.26174
Abstract
This article intends to present six lines of research of advertising as it appears in the press. These lines of research are less frequent and they attempt to contribute ideas about the nature of advertising. While it usually happens that advertising is understood as closely related to the capitalist society, such that its evaluation tends to depend on whether capitalism is perceived as positive or negative, clearly all fair evaluations must take into account the nature of advertising. Este artículo intenta presentar seis líneas de investigación de la publicidad así como aparece
en la prensa. Estas líneas de investigación son menos frecuentes y tratan de contribuir
con ideas acerca de la naturaleza de la publicidad. Mientras que usualmente sucede que la
publicidad se aprecia como estrechamente relacionada a la sociedad capitalista, de manera
tal que su evaluación parece depender del modo como se evalúe al capitalismo, claramente
toda evaluación ecuánime debe tomar en cuenta la naturaleza de la publicidad.