Online corporate information and audience relations of the European public broadcasters
Análisis de la información corporativa en línea de las televisiones publicas europeas: transparencia, finanzas, RS, ética y relaciones con la audiencia
Author
Costa-Sánchez, Carmen
Túñez-López, Miguel
Full text
https://comunicacionymedios.uchile.cl/index.php/RCM/article/view/4510010.5354/0719-1529.2017.45100
Abstract
Webs 2.0 and 3.0 have led the transformation in the way to communicate and to interact socially
that has meant a greater dynamism in the forms, supports and dynamic of the communication
and this is forcing to the institutions to project a speech and an image in accordance with their
identity and, at the same time, to try to receive a feedback of their actions, listen to improve or
propose contents that interest to the users. The present work identifies and analyses the
online positioning and the main parameters of corporate information presents in the web of
the public television companies in Spain, Portugal, France, Italy, United Kingdom and Germany. The results from the analysis of corporate and financial information, social responsibility
and transparency reports, ethical codes, action guides and communication with the audiences
show transparency in the form but an unidirectional communication. La transformación del modo de comunicar y de relacionarse socialmente que han supuesto las webs 2.0 y 3.0 ha generado un mayor dinamismo en las formas, soportes y dinámicas de la comunicación y está obligando a las instituciones a proyectar un discurso y una imagen acordes a su identidad y, a la vez, a procurar recibir un feedback de sus actuaciones, escuchar para mejorar o proponer contenidos que interesen a los usuarios. La presente investigación identifica y analiza el posicionamiento online y los principales parámetros de información corporativa incorporados a la web de las empresas públicas de televisión en España, Portugal, Francia, Italia, Reino Unido y Alemania. Los resultados de analizar la información corporativa, financiera, de responsabilidad social, transparencia, código ético, guías de actuación y los canales de comunicación con las audiencias apuntan a un discurso de transparencia en la forma, pero unidireccional.