• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Derecho y Tecnología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Derecho y Tecnología
  • View Item

Digital advertising and the phenomenon of influencers in chilean law

La publicidad digital y el fenómeno de los influencers en el derecho chileno

Author
López Díaz, Patricia

Full text
https://rchdt.uchile.cl/index.php/RCHDT/article/view/66254
10.5354/0719-2584.2022.66254
Abstract
The purpose of this work is to address the figure of influencers as an advertising practice and its link with the advertising contracts that the adviser can be con- cluded with them, examining their content, limits and consequences of breach of the ob- ligations imposed on the influencer, which can directly impact the latter. the protection of consumer rights and the duty of correction that must prevail among market agents. His analysis, then, is interesting not only from the perspective of digital advertising or the theory of service contracts and advertising contracts, but also from the protection of the advertiser and the remedies available, the protection of the rights of consumers and users. competitors, because sometimes this practice can become abusive, aggressive, deceptive and unfair.
 
Este trabajo tiene como propósito abordar la figura de los influencers como práctica publicitaria y su vinculación con los contratos publicitarios que puedan celebrar con el anunciante, examinando el contenido de ellos, sus límites y las consecuencias derivadas del incumplimiento de las obligaciones del influenciador. Su análisis resulta interesante no solo desde la perspectiva de la publicidad digital, de la teoría de los contratos de servicios y de los contratos publicitarios, sino también desde la protección del anunciante y los medios de tutela de los que este dispone, así como de los derechos de los consumidores y de los competidores, ya que, en ocasiones, dicha práctica puede devenir en abusiva, agresiva, engañosa o desleal.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB