• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Fonoaudiología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Fonoaudiología
  • View Item

Pantomime comprehension in aphasics patients

Comprensión de la pantomima en pacientes afásicos

Author
González, Rafael

Helo, Andrea

Toledo, Lilian

Bevilacqua, Jorge

Donoso, Archibaldo

Full text
https://revfono.uchile.cl/index.php/RCDF/article/view/48361
10.5354/0719-4692.2006.48361
Abstract
The aphasics present an alteration in the pantomime recognition; However, the cause of it remains controversia!, there is discussion about the kind of it, it could be symbolic or praxic. This study compares the performance in the pantomime recognition screenig test (PECP) in a group aphasic and a group control, the kind of committed error and the variables that have influence are exa-mined in his performance. The results suggest that the aphasic yield the normal the significantly less than more frequent error in both groups is the one belonging to semantic relation. The variables that influence the performance of the aphasic are : Intellectual deterioration, severity of aphasia and anosognosia's presence. The study shows evidente that support a deficit in the symbolic component in order to explain a deficit in pantomime recognition in the aphasics.
 
Los afásicos presentan alteraciones en la comprensión de la pantomima, sin embargo, existe contro-versia sobre si su causa es de tipo simbólica o práxica. Este estudio compara el rendimiento en la Pauta Exploratoria de Comprensión de la Pantomima (PECP) en un grupo de afásicos y un grupo control, se analiza el tipo de error cometido y las variables que influyen en sus rendimientos. Los resultados indican que los afásicos rinden significativamente menos que los normales, el error más frecuente en ambos grupos es el de relación semántica. Las variables que influyen en el rendimiento son: deterioro intelectual, severidad de la afasia y presencia de anosognosia. El estudio muestra evidencia que apoya al déficit del componente simbólico para explicar el déficit en la comprensión de la pantomima en los afásicos.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB