Revista Chilena de Fonoaudiología
Browse by
Publicación de material científico relacionado con las ciencias de la comunicación humana y sus alteraciones, comprendiendo dificultades del habla, del lenguaje oral y escrito, de la voz, de la audición y de la motricidad orofacial. Los temas pueden ser abordados desde diferentes perspectivas de análisis, por lo que incluye también trabajos relacionados con temas de educación especial, psicolingüística aplicada, alimentación/deglución, neurociencias y psicología cognitiva, entre otros.
Periodicidad | Anual |
---|---|
Área temática | Fonoaudiología |
Entidad editora | Departamento de Fonoaudiología. Universidad de Chile. |
Idioma | Español |
ISSN - edición impresa | 0719-4692 |
Fecha de inicio | 1999 |
Indices | Doaj, Latindex, Lilacs, Miar |
Web de la revista | Revista Chilena de Fonoaudiología |
Recent publication
-
Narrative Discourse and Vocabulary in the Population with Fetal Alcohol Spectrum Disorder (FASD): A Case Study
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); pp. 1-12. -
Ultrasonic Evaluation of the Thyrohyoid Approximation Percentage as Support for Clinical Swallowing Assessment in Decannulation of a Tracheostomized Patient: A Case Report
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); 1-11. -
Undergraduate Speech Therapy Students' Perceptions of Their Education in Palliative Care
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); 1-9. -
Early Speech Intervention in Students with Developmental Language Disorder (DLD)
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); pp. 1-11. -
Design and Content Validation of an Ultrasound Swallowing Assessment Protocol
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); 1-14. -
A Review about "The Oxford Handbook of Down Syndrome and Development"
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 22 No. 1 (2023); p. 1. -
Cover Volumen 22(1), 2023
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 22 No. 1 (2023); p. 1. -
Perception of Chilean Education Professionals on the Diagnosis and Treatment of Developmental Language Disorder
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); 1-13. -
Development of Interview Skills Using Clinical Simulation in Speech-Language Therapy
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); 1-15. -
Diadochokinetic Rate in Typically Developing Young Adults Aged 18 to 25 Years Who Are Spanish Speakers from Chile
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); 1-9. -
Syntactic Awareness Tests: Exploring their Discriminant Validity in Primary School Students
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); 1-11. -
Gender Gap in the Authorship of Scientific Publications: An Analysis Based on Revista Chilena de Fonoaudiología
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); 1-11. -
Editorial Volumen 22
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 22 No. 1 (2023); pp. 1-3. -
Speech-Language Therapy Interventions in Childhood Apraxia of Speech Aimed at Developing Functional Communication: a Scoping Review
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); pp. 1-17. -
Speech-Language Therapy Staffing for Pediatric and Adult Patient Care in High-Complexity Hospitals in Chile
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 22 No. 1 (2023); pp. 1-12. -
Social Skills and Bullying and their Association with Suicidal Behavior in Adolescents with Autism Spectrum Disorder (ASD): A Pilot Study
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 22 No. 1 (2023); pp. 1-10. -
A Review of Clinical Protocols for Cuff Management in Adult Patients with an Artificial Airway in Chilean Hospitals
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 22 No. 1 (2023); pp. 1-11. -
The Experience of Speech-Language Therapists with Telepractice for Adults and Older Adults During the COVID-19 Pandemic in Chile
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); pp. 1-21. -
Speech-Language Therapy Approach to the Scarring Process after Facial Soft Tissue Trauma: A Clinical Case Report
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 22 No. 1 (2023); pp. 1-9. -
A Qualitative Approach to the Conceptual Diversity of Communication: Disciplinary Challenges for Speech Therapy
Revista Chilena de Fonoaudiología; Vol. 23 (2024); pp. 1-11.