• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Fonoaudiología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Fonoaudiología
  • View Item

Problem based learning: an innovative approach in a speech, language and hearing science curricula

Aprendizaje basado en problemas: un enfoque innovador en el currículo de fonoaudiología

Author
Villanueva, Pía

Full text
https://revfono.uchile.cl/index.php/RCDF/article/view/48362
10.5354/0719-4692.2006.48362
Abstract
Problem-based learning (PBL) appeared 20 years ago how a response to the traditional system of lectures, or clinical cases. PBL is a powerful educational approach which is gaining in popularity in medical, health-related-and other disciplines. We pro vide an introduction to PBL, describe and evaluate its application in one communication disorders program (Division of Speech and Hearing Science, University of Hong Kong), and discuss practica! issues of Implementation. To the best of our knowledge, they are the only speech-language programme world-wide offering a "puye" PBL programme. We discuss the development of learning plan, presentation of independent work, evaluation of material to learning goals, the role of the tutor. Integration between objectives, problems and assessment are presented. We comment that PBL is a valuable teaching lear-ning approach for communication disorders, and the possibility of implement a similar model in our curricula.
 
El aprendizaje basado en problemas (ABP) surgió hace 20 años como respuesta al sistema de educación basado en clases magistrales o en casos clínicos. El uso de ABP es cada vez más frecuente en la enseñanza de profesiones de la salud y otras disciplinas. Se realiza una introducción al Progra-ma de ABP, la descripción y evaluación de su aplicación en la División de Ciencia de la Audición y el Lenguaje de la Universidad de Hong Kong al currículo de pre grado de Fonoaudiología. Se discute el desarrollo y puesta en marcha del plan, importancia del trabajo independiente, rol del tutor, del gru-po y una integración entre objetivos, problemas y evaluaciones. Se comenta la utilidad del ABP y su eventual implementación en el programa de la Escuela de Fonoaudiología de la Universidad de Chile
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB