Show simple item record

dc.creatorSurghi, Carlos
dc.date2014-05-24
dc.date.accessioned2022-07-06T13:37:09Z
dc.date.available2022-07-06T13:37:09Z
dc.identifierhttps://revistaliteratura.uchile.cl/index.php/RCL/article/view/31501
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/191339
dc.descriptionThis paper studies the poetic rapture developed by the Argentine poet Néstor Perlongher. Over the past few years has gained great interest the review questions about those poetic experiences that we face another way of reading, which bring us to review invisible to traditional lands, but make a new poetic interest when reading tradition. The case of Nestor Perlongher is then more significant because throughout his poetry is possible to observe how writing takes different backgrounds in an attempt to make the experience your main theme. That is why in this work is significant stopping to study the conceptual aspects speculative and essays revolving around his latest book: Aguas Aéreas (1991) because it can be perceived a shift of writing that goes from the rhetorical order to the order of experience, from the intimate to the intensity.en-US
dc.descriptionEl presente trabajo estudia la poética del éxtasis desarrollada por el poeta argentino Néstor Perlongher. A lo largo de los últimos años ha cobrado gran interés la pregunta crítica sobre aquellas experiencias poéticas que nos plantean otro modo de leer, que nos acercan a terrenos invisibles para la crítica tradicional, pero que conforman un nuevo interés poético al momento de leer la tradición. El caso de Néstor Perlongher es entonces más que significativo, pues a lo largo de su obra poética es posible observar cómo la escritura adopta diversos horizontes en procura de hacer de la experiencia su principal tema. Es por esto que dentro de dicha obra resulta significativo detenerse a estudiar los aspectos conceptuales, especulativos y ensayísticos que giran alrededor de su último libro: Aguas Aéreas (1991), ya que en él se puede percibir un desplazamiento de la escritura que va desde el orden retórico hacia el orden de la experiencia, desde lo íntimo hacia lo intenso.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.formatapplication/epub+zip
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses-ES
dc.relationhttps://revistaliteratura.uchile.cl/index.php/RCL/article/view/31501/33260
dc.relationhttps://revistaliteratura.uchile.cl/index.php/RCL/article/view/31501/33261
dc.relationhttps://revistaliteratura.uchile.cl/index.php/RCL/article/view/31501/38921
dc.sourceRevista Chilena de Literatura; No. 86 (2014): Abrilen-US
dc.sourceRevista Chilena de Literatura; Núm. 86 (2014): Abriles-ES
dc.sourceRevista Chilena de Literatura; n. 86 (2014): Abrilpt-BR
dc.source0718-2295
dc.source0048-7651
dc.subjectecstasyen-US
dc.subjectexperienceen-US
dc.subjectintimacyen-US
dc.subjectbaroqueen-US
dc.subjectanthropologyen-US
dc.subjectintensityen-US
dc.subjectéxtasises-ES
dc.subjectexperienciaes-ES
dc.subjectintimidades-ES
dc.subjectbarrocoes-ES
dc.subjectantropologíaes-ES
dc.subjectintensidades-ES
dc.titleBarroco y éxtasis en Néstor Perlongheres-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record