Revista de Arquitectura
Painting post-photo :outlook and table of approaching
Pintura post-fotografía: panorama y cuadro de acercamiento
Author
Meza W., Fernán
Full text
https://dearquitectura.uchile.cl/index.php/RA/article/view/2818310.5354/0719-5427.2008.28183
Abstract
The invention of photography not only establishes a new relationship between man and reality, but it also amends the state of the art, until then accustomed to the figurative representation of events. The transformation process initiated by the Impressionists, towards the end of the nineteenth century, will remain in permanent evolution during the first half of the twentieth century, a period in which art will eventually set the path toabstraction, from which the verbatim transcript of a reality now can be captured and immortalized by the photograph. La invención de la fotografía no sólo establece una nueva relación entre el hombre y la realidad, sino también, modifica el estado del arte, acostumbrado hasta entonces a la representación figurativa de los acontecimientos. El proceso de transformación iniciado por los Impresionistas, hacia finales del siglo xix, seguirá en evolución permanente durante la primera mitad del siglo xx, período en que el arte finalmente establecerá el camino hacia la abstracción, despojándose de la transcripción literal de una realidad que ahora puede ser captada e inmortalizada por la fotografía.