• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estudios de Administración
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estudios de Administración
  • View Item

A conceptual review of the literature on brand personality

Una revisión conceptual de la literatura sobre personalidad de marca

Author
Llanos-Herrera, Gonzalo R.

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/EDA/article/view/67025
10.5354/0719-0816.2022.67025
Abstract
The purpose of this study is to contribute to the knowledge of the systematization of the concept of brand personality by exploring examples of its main research via a review of the literature. We conceptually analyze the brand personality construct and review the extant findings regarding it using the antecedents, consequences and moderators identified by Eisend & Stokburger-Sauer (2013) as our methodological framework.Throughout this work, we provide a series of proposals that pose questions that merit review and exploration. Additionally, we identify some antecedents that point to emerging areas of research, and we posit that these will receive important development in the near future.Recently, the concept of brand personality has become increasingly important via greater theoretical and practical development. This situation constitutes a natural response to the social and technological trends that are taking consumer relationships to a new level. Accordingly, our findings underscore the elements that comprise a favorable context for generating brand personality and highlight its consequences and its impacts.
 
El propósito de este estudio es contribuir al conocimiento de la sistematización del concepto de personalidad de marca explorando ejemplos de sus principales investigaciones a través de una revisión de la literatura. Analizamos conceptualmente el constructo de personalidad de marca y revisamos los hallazgos existentes al respecto utilizando los antecedentes, consecuencias y moderadores identificados por Eisend & Stokburger-Sauer (2013) como marco metodológico. A lo largo de este trabajo, brindamos una serie de propuestas que plantean preguntas que revisión y exploración de méritos. Adicionalmente, identificamos algunos antecedentes que apuntan a áreas emergentes de investigación, y postulamos que estas recibirán un importante desarrollo en un futuro cercano. Recientemente, el concepto de personalidad de marca ha cobrado mayor importancia a través de un mayor desarrollo teórico y práctico. Esta situación constituye una respuesta natural a las tendencias sociales y tecnológicas que están llevando las relaciones de consumo a un nuevo nivel. En consecuencia, nuestros hallazgos subrayan los elementos que componen un contexto favorable para generar personalidad de marca y destacan sus consecuencias y sus impactos.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The use of Twitter on fashion brands. A comparison between luxury and low-cost brands 

    García Medina, Irene; Glasgow Caledonian University; Miquel-Segarra, Susana; Universitat Jaume I de Castellón; Navarro-Beltrá, Marián; Universidad Católica de Murcia. Cuadernos.info; núm. 42: Social media, branding y consumo; 55-70
  • The use of Twitter on fashion brands. A comparison between luxury and low-cost brands 

    García Medina, Irene; Miquel-Segarra, Susana; Navarro-Beltrá, Marián. Cuadernos.info; No. 42 (2018): Dossier: Social media, branding y consumo: Analizando cadenas de valor comunicacionales; 55-70
  • Influencers, personal branding and political ideology on Twitter 

    Fernández Gómez, Jorge David; Universidad de Sevilla; Hernández-Santaolalla, Víctor; Universidad de Sevilla; Sanz-Marcos, Paloma; Universidad de Sevilla. Cuadernos.info; núm. 42: Social media, branding y consumo; 19-37
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB