Show simple item record

Formación ética del profesional y ética profesional del docente

dc.creatorRamos Serpa, Gerardo
dc.creatorLópez Falcón, Adriana
dc.date2019-12-30
dc.date.accessioned2022-07-12T18:06:45Z
dc.date.available2022-07-12T18:06:45Z
dc.identifierhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6327
dc.identifier10.4067/S0718-07052019000300185
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/195589
dc.descriptionThe current society presents significant lacks in the ethics of the behavior of the individuals, that expresses itself also at the educational field and demand in the case of higher education attend to the ethical formation of the professionals. The present study possesses as objective to base the nature and role of the professional's ethical formation as part of its integral formation and the relevance of the professional ethics of the professor to contribute it. Starting from a qualitative approach and of the documental analysis of content it is been concluded that the professional's ethical formation represents an essential element of the integrity and the quality of a really apt professional to confront and to solve the demands and the challenges of the present time, at the same time that the professor that forms it should possess a professional ethics that distinguishes it as educational professional.en-US
dc.descriptionLa sociedad actual presenta carencias significativas en la ética del comportamiento de los individuos, lo que se expresa también en el campo de la educación y demanda en el caso de la educación superior atender la formación ética de los profesionales. El presente estudio posee como objetivo fundamentar la naturaleza y papel de la formación ética del profesional como parte de su formación integral y la relevancia de la ética profesional del docente para contribuir a ello. A partir de un enfoque cualitativo y del análisis documental de contenido se concluye que la formación ética del profesional representa un elemento esencial de la integralidad y la calidad de un profesional efectivamente apto para enfrentar y resolver las demandas y los retos de la actualidad, a la vez que el docente que lo forme debe poseer una ética profesional que lo distinga como profesional de la educación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades.es-ES
dc.relationhttp://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6327/7434
dc.rightsDerechos de autor 2019 Estudios Pedagógicoses-ES
dc.sourcePedagogical Studies; Vol. 45 No. 3 (2019); 185-199en-US
dc.sourceEstudios Pedagógicos; Vol. 45 Núm. 3 (2019); 185-199es-ES
dc.source0718-0705
dc.source0716-050X
dc.subjecteducación superiores-ES
dc.subjectéticaes-ES
dc.subjectformación del profesionales-ES
dc.subjectprofesionalización docentees-ES
dc.subjecthigher educationen-US
dc.subjectethicsen-US
dc.subjectprofessional's formationen-US
dc.subjectteaching profesionalizationen-US
dc.titleProfessional's ethical formation and professional ethics of the professoren-US
dc.titleFormación ética del profesional y ética profesional del docentees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record