The public policies around the promotion of reading and people with disability: an approach to inclusive estetic reading in Chile
Políticas públicas en torno al fomento lector y personas en situación de discapacidad: una aproximación a la lectura estética inclusiva en Chile
dc.creator | Armijo Solís, Solange | |
dc.date | 2019-12-30 | |
dc.date.accessioned | 2022-07-12T18:06:45Z | |
dc.date.available | 2022-07-12T18:06:45Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6343 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052019000300239 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/195592 | |
dc.description | The objective of this study is to analyze how the public politics of the Chilean Government were responsible for encouraging reading among people with disabilities, arguing that it is a social right for everyone. For that reason two studies were undertaken: documentary review of current policies and consultation with experts from academic and political circles. The results unveil a limited presence of this topic and a need to redefine the concepts of reading and disability, together with improvement of resources and opening inclusive reading spaces. | en-US |
dc.description | El objetivo del presente trabajo es analizar cómo las políticas públicas del Estado chileno se han encargado de fomentar la lectura estética en las personas en situación de discapacidad, puesto que la lectura es un derecho social. Para esto, se realizan dos estudios cualitativos complementarios: una revisión documental de las políticas vigentes, y una consulta a expertos del escenario político y académico. Los resultados develan una escasa articulación de los temas y la necesidad de redefinir los conceptos de lectura y discapacidad, junto con potenciar recursos y abrir espacios de lectura inclusivos. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6343/7449 | |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 45 No. 3 (2019); 239-260 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 45 Núm. 3 (2019); 239-260 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.subject | Lectura | es-ES |
dc.subject | fomento lector | es-ES |
dc.subject | discapacidad | es-ES |
dc.subject | inclusión | es-ES |
dc.subject | reading | en-US |
dc.subject | promoting reading | en-US |
dc.subject | disability | en-US |
dc.subject | inclusion | en-US |
dc.title | The public policies around the promotion of reading and people with disability: an approach to inclusive estetic reading in Chile | en-US |
dc.title | Políticas públicas en torno al fomento lector y personas en situación de discapacidad: una aproximación a la lectura estética inclusiva en Chile | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}