The Training of Listening Comprehension with Professional Purposes
La formación de la comprensión auditiva con fines profesionales
dc.creator | Abreus González, Adrian | |
dc.date | 2021-12-29 | |
dc.date.accessioned | 2022-07-12T18:06:57Z | |
dc.date.available | 2022-07-12T18:06:57Z | |
dc.identifier | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6587 | |
dc.identifier | 10.4067/S0718-07052021000200179 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/195683 | |
dc.description | The article presents considerations about the teaching-learning process of listening comprehension skills for interpreting purposes in the training of professional interpreters. The main objective is describing the necessity and qualities of a didactic framework for the development of listening comprehension with a professional purpose. In order to carry out the research, the author used the qualitative methodology, which allowed establishing the main regularities that emerged from the practical exploration of the research problem, in order to find a solution from a didactic point of view. The article also presents the author´s analyses around the phenomenon studied, and the assessment of the experts who evaluated the didactic framework proposed, taking into account the qualities and systemic character described. | en-US |
dc.description | El artículo aborda las consideraciones en torno al proceso de enseñanza-aprendizaje de la habilidad de comprensión auditiva en función de la interpretación en la formación de intérpretes profesionales. Su objetivo esencial es describir la necesidad y cualidades de un modelo didáctico para el desarrollo de la mencionada habilidad con un fin profesional, o sea, en función de la interpretación. Para ello se empleó durante el estudio la metodología cualitativa, estableciendo las principales regularidades que fueron resultado de la exploración en la práctica de la problemática expuesta, para su posible solución desde la didáctica. Se muestran además las principales valoraciones del autor en torno al fenómeno estudiado y las valoraciones de los expertos alrededor de las cualidades y carácter sistémico del modelo didáctico que se presenta. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad Austral de Chile, Facultad de Filosofía y Humanidades. | es-ES |
dc.relation | http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6587/7680 | |
dc.rights | Derechos de autor 2021 Estudios Pedagógicos | es-ES |
dc.source | Pedagogical Studies; Vol. 47 No. 2 (2021); 179-195 | en-US |
dc.source | Estudios Pedagógicos; Vol. 47 Núm. 2 (2021); 179-195 | es-ES |
dc.source | 0718-0705 | |
dc.source | 0716-050X | |
dc.subject | habilidad profesional | es-ES |
dc.subject | modelo didáctico | es-ES |
dc.subject | professional skill | en-US |
dc.subject | didactic framework | en-US |
dc.title | The Training of Listening Comprehension with Professional Purposes | en-US |
dc.title | La formación de la comprensión auditiva con fines profesionales | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Estudios Pedagógicos
[0-9]{4}