dc.relation | /*ref*/Berry, Margaret. “Stratum, delicacy, realization and rank”. The Routledge Handbook of Systemic Functional Linguistics, edición de Tom Bartlett y Gerard O’Grady. Routledge, 2017, pp. 42-53. Caffarel, Alice, James Martin y Christian Matthiessen. Language Typology. A Functional Perspective. John Benjamins Publishing Company, 2004. Casals, Marcelo. El alba de una revolución de la izquierda y el proceso de construcción estratégica de la vía chilena al socialismo (1956-1970). LOM, 2010. Coffin, Caroline Historical discourse: the language of time, cause and evaluation. Continuum, 2006. Correa, Sofía, Consuelo Figueroa, Alfredo Jocelyn-Holt, Claudio Rolle y Manuel Vicuña. Historia del siglo XX chileno. Balance paradojal. Editorial Sudamericana, Gajardo, Consuelo y Claudia Castro. “Exploración del cuantificador “todo” como recurso de gradación de valoraciones en un corpus de español oral conformado por un grupo de madres de Santiago de Chile”. Revista Latinoamericana de Estudios del Discurso, vol. 20, núm. 2, 2020, pp. 69-91. Gobierno de Chile. Comisión Nacional sobre Prisión Política y Tortura, https://pdh.minjusticia.gob.cl/wp-content/uploads/2015/12/Informe_CNRR.pdf. 2004, 2011. Consultado el 27 de enero de 2022. Halliday, Michael. “Systemic Grammar and the Concept of a “Science of Language”. On Language and Linguistics, vol. 3, edición de Jonathan Webster. Equinox, 1992/2003, pp. 199-212. ---. An Introduction to Functional Grammar. Edward Arnold, 1994. Halliday, Michael y Christian Matthiessen. Halliday’s Introduction to Functional Grammar, Fourth Edition. Routledge, 2014. Honeyman, S., C. Silva, C. Quintana y C. Santelices. Historia, Geografía y Ciencias Sociales. Segundo año de Enseñanza Media. Editorial Santillana, 2020. Hood, Susan. “Appraisal”. The Cambridge Handbook of Systemic Functional Linguistics, edición de G. Thompson, W. Bowcher, L. Fontaine y D. Schönthal. Cambridge University Press, 2019, pp. 382-409. ---. Appraising Research: Evaluation in Academic Writing. Palgrave Macmillan, 2010. Koselleck, Reinhart. The Practice of Conceptual History. Timing History, Spacing Concepts. Stanford University Press, 2002. Mallon, Florencia La sangre del copihue. La comunidad Mapuche de Nicolás Ailío y el Estado chileno, 1906-2001. LOM, 2004. Martin, James. “Metaphors we feel by: stratal tension”. Journal of World Languages. (Special issue SFL Forum edited by Y. Gao), en línea, 2020. ---. “Discourse semantics”. The Cambridge Handbook of Systemic Functional Linguistics, edición de G. Thompson, W. Bowcher, L. Fontaine y D. Schönthal. Cambridge University Press, 2019, pp. 358-381. ---. “Evolving systemic functional linguistics: beyond the clause”. Functional Linguistics, vol. 1, núm. 3, 2014, pp. 1-24. ---. “Macro-Proposals: Meaning by Degree”. Description: Diverse Analyses of a Fund- Raising Text, edición de W. C. Mann, y Susan Thompson. John Benjamins, 1992, pp. 359-395. Martin, James, Christian Matthiessen, y Claire C. Painter. Deploying Functional Grammar. The Commercial Press, 2010. Martin, James y Beatriz Quiroz. “Functional Language Typology: A discourse-semantic perspective”. Systemic Functional Language Description: Making meaning matter, edición de James Martin, Y. J. Doran, y Giacomo Figueredo. Routledge, 2019. Martin, James y Peter Whiter. Language of Evaluation. Appraisal in English. Palgrave Macmillan, 2005. Oteíza, Teresa. What to Remember, What to Teach: Human Rights Violations in Chile’s Recent Past and the Pedagogical Discourse of History, Series Text and Social Context. Equinox, en prensa. ---. “Events and processes in the discourse of history: Disciplinary History and classroom interaction”. Understanding Academic Discourse: Systemic Functional Linguistics and Legitimation Code Theory, edición de James Martin, Karl Maton y Y. J. Doran. Routledge, 2020, pp. 177-207. ---. “The Appraisal Framework and discourse analysis”. The Routledge Handbook of Systemic Functional Linguistics, edición de Tom Bartlett y Gerard O’Grady. Routledge, 2017, pp. 457-472. ---. El discurso pedagógico de la historia. Un análisis lingüístico sobre la construcción ideológica de la historia de Chile (1970-2001). Frasis editores, 2006. Oteíza, Teresa, Claudia Castro y Claudio Pinuer. “Graduating political crisis and violence in the discourse of History: the role of Spanish suffixes”. Discourse Studies, vol. 23, núm. 3, 2021, pp. 296-323. Oteíza, Teresa y Claudio Pinuer. “El sistema de VALORACIÓN como herramienta teóricometodológica para el estudio social e ideológico del discurso”. Logos, vol. 29, núm. 2, 2019, pp. 207-228. ---. “Valorative Prosody and the symbolic construction of time in historical recent national discourses”. Discourse Studies, vol. 15, núm. 1, 2013, pp. 43-64. Pinuer, Claudio, Teresa Oteíza y Marcos Contreras. “Logogénesis evaluativa de los adverbios en -mente en discurso histórico de Chile”. RLA, vol. 59, núm. 2, 2021, pp. 81-109. Pinuer, Claudio y Teresa Oteíza. “Los adverbios en -mente como factor de valoración en el discurso de la historia”. VERBA, núm. 42, 2015, pp. 99-134. Real Academia Española de la Lengua y Asociación de Academias de la Lengua Española. Nueva Gramática de la Lengua Española (NGLE). Espasa Calpe, 2009. Rodríguez Ramalle, Teresa. La gramática de los adverbios en -mente. Cómo expresar maneras, opiniones, actitudes a través de la lengua. Publicaciones de la Universidad Autónoma de Madrid, 2003. Vian, Orlando. “O Sistema de Avaliatividade e os recursos para Gradaçao em Língua Portuguesa: questoes terminológicas e de instanciaçao”. DELTA, vol. 25, núm. 1, 2009, pp. 99-129. White, Peter. “Taking Bakhtin seriously: dialogic effects in written, mass communicative discourse”. Japanese Journal of Pragmatics, núm. 12, 2010, pp. 37-53. | |