• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Austral de Chile
  • Estudios Pedagógicos
  • View Item

Evaluations of a Service-Learning experience in the Campus Bizia Lab program

Valoraciones sobre una experiencia de Aprendizaje-Servicio en el programa Campus Bizia Lab programa Campus Bizia Lab

Author
Vizcarra-Morales, María Teresa

Bastarrica-Varela, Olatz

Gamito-Gómez, Rakel

Martínez-Abajo, Judit

Full text
http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/6635
10.4067/S0718-07052021000400213
Abstract
This paper shows the evaluations of a Campus Bizia Lab Program project (UPV/EHU) focused on the Final Degree Projects (TFG) of the students of the Early Childhood and Primary Education Degrees, mentioning Physical Education (PE). The students carry out their TFG through theoretical-practical proposals of Service-Learning (ApS), mostly linked to PE contents. The opinions of 27 university students and 7 persons in charge of entities receiving the service, obtained through open-response questionnaires and ethnographic narratives, were analyzed. The results show satisfaction with the methodology: university students improve their professional competences by living an experiential learning experience where they have to respond to real situations in underprivileged environments, and the entities qualify the ApS projects as successful, interesting and positive. Therefore, the experience has met and exceeded expectations from the point of view of participation and social impact.
 
Este trabajo muestra las valoraciones de un proyecto Programa Campus Bizia Lab (UPV/EHU) enfocado en los Trabajos Fin de Grado (TFG) del alumnado de los Grados de Educación Infantil y Primara, mención de Educación Física (EF). El alumnado realiza su TFG mediante propuestas teórico-prácticas de Aprendizaje-Servicio (ApS), vinculadas, mayoritariamente, a contenidos de EF. Se han analizado las opiniones de 27 alumnas y alumnos universitarios y 7 personas responsables de entidades receptoras del servicio, obtenidas mediante cuestionarios de respuesta abierta y narraciones etnográficas. Los resultados muestran la satisfacción respecto a la metodología: el alumnado universitario mejora sus competencias profesionales viviendo un aprendizaje experiencial donde debe dar respuesta a situaciones reales en entornos poco favorecidos a través de la actividad física, y las entidades califican los proyectos ApS como exitosos, interesantes y positivos. Por ello, la experiencia ha cumplido y superado las expectativas desde el punto de vista participativo y de impacto social.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB