• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista de Derecho Público
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista de Derecho Público
  • View Item

The meaning of a National Education

El sentido de una Educación Nacional

Author
Narváez Gallo, Francisco José

Full text
https://revistaderechopublico.uchile.cl/index.php/RDPU/article/view/40039
10.5354/rdpu.v0i69.40039
Abstract
The irruption of the French Army in October 1806 to the German city of Jena is still a curious fact and full of interest for a meta-historical-philosophical analysis. That same day, in a workshop, a young private teacher watched as the Commander-in-Chief of said Army bursts into the plains, defeats the proud Prussian Army and enters the city victorious. Said professor wrote to a friend: “I have seen nothing less than history itself on horseback. Yesterday I saw Napoleon: in him the spirit of the world is embodied. It is indeed a wonderful sensation to observe such an individual, who, concentrated here in a single point, spreads out over the world and masters it”. The admiration and hope generated in a person by the irruption of an enemy in his country for the future of his country is, without a doubt, a new precedent in the world. Despite the Napoleonic invasion and political divisions, something held the Germanic peoples of central Europe together. This union went beyond facing a common enemy. This union would be strengthened in a few more years, until achieving full unification.
 
La irrupción del Ejército francés en octubre de 1806 a la ciudad germana de Jena no deja de ser un hecho curioso y lleno de interés para un análisis meta-histórico-filosófico. Ese mismo día, en un taller de trabajo, un joven profesor particular contempló como el Comandante en Jefe de dicho Ejército irrumpe en las llanuras, derrota al orgulloso Ejército prusiano y entre victorioso en la ciudad. Dicho profesor escribía a un amigo: “He visto nada menos que la historia misma montada a caballo. Ayer vi a Napoleón: en él se encarna el espíritu del mundo. Es de hecho una sensación maravillosa observar a tal individuo, quien, concentrado aquí en un solo punto, se extiende por sobre el mundo y sus amos”. La admiración y l esperanza que genera en una persona la irrupción de un enemigo en su país para el futuro de su país es, sin duda, un nuevo precedente en el mundo. A pesar de la invasión napoleónica y de las divisiones políticas, algo mantuvo unido a los pueblos germánicos del centro de Europa. Dicha unión iba más allá de hacer frente a un enemigo común. Dicha unión se fortalecería en unos años más, hasta conseguir la plena unificación.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB