Show simple item record

El sentido de una Educación Nacional

dc.creatorNarváez Gallo, Francisco José
dc.date2016-04-14
dc.date.accessioned2022-08-23T17:04:46Z
dc.date.available2022-08-23T17:04:46Z
dc.identifierhttps://revistaderechopublico.uchile.cl/index.php/RDPU/article/view/40039
dc.identifier10.5354/rdpu.v0i69.40039
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/203356
dc.descriptionThe irruption of the French Army in October 1806 to the German city of Jena is still a curious fact and full of interest for a meta-historical-philosophical analysis. That same day, in a workshop, a young private teacher watched as the Commander-in-Chief of said Army bursts into the plains, defeats the proud Prussian Army and enters the city victorious. Said professor wrote to a friend: “I have seen nothing less than history itself on horseback. Yesterday I saw Napoleon: in him the spirit of the world is embodied. It is indeed a wonderful sensation to observe such an individual, who, concentrated here in a single point, spreads out over the world and masters it”. The admiration and hope generated in a person by the irruption of an enemy in his country for the future of his country is, without a doubt, a new precedent in the world. Despite the Napoleonic invasion and political divisions, something held the Germanic peoples of central Europe together. This union went beyond facing a common enemy. This union would be strengthened in a few more years, until achieving full unification.en-US
dc.descriptionLa irrupción del Ejército francés en octubre de 1806 a la ciudad germana de Jena no deja de ser un hecho curioso y lleno de interés para un análisis meta-histórico-filosófico. Ese mismo día, en un taller de trabajo, un joven profesor particular contempló como el Comandante en Jefe de dicho Ejército irrumpe en las llanuras, derrota al orgulloso Ejército prusiano y entre victorioso en la ciudad. Dicho profesor escribía a un amigo: “He visto nada menos que la historia misma montada a caballo. Ayer vi a Napoleón: en él se encarna el espíritu del mundo. Es de hecho una sensación maravillosa observar a tal individuo, quien, concentrado aquí en un solo punto, se extiende por sobre el mundo y sus amos”. La admiración y l esperanza que genera en una persona la irrupción de un enemigo en su país para el futuro de su país es, sin duda, un nuevo precedente en el mundo. A pesar de la invasión napoleónica y de las divisiones políticas, algo mantuvo unido a los pueblos germánicos del centro de Europa. Dicha unión iba más allá de hacer frente a un enemigo común. Dicha unión se fortalecería en unos años más, hasta conseguir la plena unificación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Derecho, Universidad de Chilees-ES
dc.relationhttps://revistaderechopublico.uchile.cl/index.php/RDPU/article/view/40039/41604
dc.sourceRevista de Derecho Público; No. 69 (2007): Tomo II; Págs. 436-445en-US
dc.sourceRevista de Derecho Público; Núm. 69 (2007): Tomo II; Págs. 436-445es-ES
dc.source0719-5249
dc.source0716-0267
dc.subjectPublic educationen-US
dc.subjectFundamental rightsen-US
dc.subjectPublic Lawen-US
dc.subjectEducación públicaes-ES
dc.subjectDerechos fundamentaleses-ES
dc.subjectDerecho Públicoes-ES
dc.titleThe meaning of a National Educationen-US
dc.titleEl sentido de una Educación Nacionales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record