The meaning of a National Education
El sentido de una Educación Nacional
dc.creator | Narváez Gallo, Francisco José | |
dc.date | 2016-04-14 | |
dc.date.accessioned | 2022-08-23T17:04:46Z | |
dc.date.available | 2022-08-23T17:04:46Z | |
dc.identifier | https://revistaderechopublico.uchile.cl/index.php/RDPU/article/view/40039 | |
dc.identifier | 10.5354/rdpu.v0i69.40039 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/203356 | |
dc.description | The irruption of the French Army in October 1806 to the German city of Jena is still a curious fact and full of interest for a meta-historical-philosophical analysis. That same day, in a workshop, a young private teacher watched as the Commander-in-Chief of said Army bursts into the plains, defeats the proud Prussian Army and enters the city victorious. Said professor wrote to a friend: “I have seen nothing less than history itself on horseback. Yesterday I saw Napoleon: in him the spirit of the world is embodied. It is indeed a wonderful sensation to observe such an individual, who, concentrated here in a single point, spreads out over the world and masters it”. The admiration and hope generated in a person by the irruption of an enemy in his country for the future of his country is, without a doubt, a new precedent in the world. Despite the Napoleonic invasion and political divisions, something held the Germanic peoples of central Europe together. This union went beyond facing a common enemy. This union would be strengthened in a few more years, until achieving full unification. | en-US |
dc.description | La irrupción del Ejército francés en octubre de 1806 a la ciudad germana de Jena no deja de ser un hecho curioso y lleno de interés para un análisis meta-histórico-filosófico. Ese mismo día, en un taller de trabajo, un joven profesor particular contempló como el Comandante en Jefe de dicho Ejército irrumpe en las llanuras, derrota al orgulloso Ejército prusiano y entre victorioso en la ciudad. Dicho profesor escribía a un amigo: “He visto nada menos que la historia misma montada a caballo. Ayer vi a Napoleón: en él se encarna el espíritu del mundo. Es de hecho una sensación maravillosa observar a tal individuo, quien, concentrado aquí en un solo punto, se extiende por sobre el mundo y sus amos”. La admiración y l esperanza que genera en una persona la irrupción de un enemigo en su país para el futuro de su país es, sin duda, un nuevo precedente en el mundo. A pesar de la invasión napoleónica y de las divisiones políticas, algo mantuvo unido a los pueblos germánicos del centro de Europa. Dicha unión iba más allá de hacer frente a un enemigo común. Dicha unión se fortalecería en unos años más, hasta conseguir la plena unificación. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad de Derecho, Universidad de Chile | es-ES |
dc.relation | https://revistaderechopublico.uchile.cl/index.php/RDPU/article/view/40039/41604 | |
dc.source | Revista de Derecho Público; No. 69 (2007): Tomo II; Págs. 436-445 | en-US |
dc.source | Revista de Derecho Público; Núm. 69 (2007): Tomo II; Págs. 436-445 | es-ES |
dc.source | 0719-5249 | |
dc.source | 0716-0267 | |
dc.subject | Public education | en-US |
dc.subject | Fundamental rights | en-US |
dc.subject | Public Law | en-US |
dc.subject | Educación pública | es-ES |
dc.subject | Derechos fundamentales | es-ES |
dc.subject | Derecho Público | es-ES |
dc.title | The meaning of a National Education | en-US |
dc.title | El sentido de una Educación Nacional | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |