Show simple item record

La comunicación en redes sociales: percepciones y usos de las ONG españolas

dc.contributorMinisterio de Ciencia y Tecnología de España. Proyecto CSO2009-11203en-US
dc.contributorMinisterio de Ciencia y Tecnología, Españaes-ES
dc.creatorARROYO ALMARAZ, ISIDORO; Universidad Rey Juan Carlos, Madrid
dc.creatorBALADRÓN PAZOS, ANTONIO j.; Universidad Rey Juan Carlos, Madrid
dc.creatorMARTÍN NIETO, REBECA; Universidad Rey Juan Carlos, Madrid
dc.date2013-06-14
dc.date.accessioned2019-04-03T18:10:06Z
dc.date.available2019-04-03T18:10:06Z
dc.identifierhttp://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/cdi.32.497
dc.identifier10.7764/cdi.32.497
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/20411
dc.descriptionThe aim ofthe current investigation is to discover the perceptions and uses of Social Networks for Spanish NGOs. Two research lines have been stated, a quantitative one based on a poll, and another one qualitative and based on the pro/con valuation of two designed groups. The role of Social Networks in the communication plan of the NGOs has been analyzed, foreseeing the possible upcoming needs. The scope of the reference analysis includes aspects of creativity and innovation in the message release, as well as the measure methodologies optimization within the Social Networking.en-US
dc.description  ABSTRACT The aim of the current investigation is to discover the perceptions and uses of Social Networks for Spanish NGOs. Two research lines have been stated, a quantitative one based on a poll, and another one qualitative and based on the pro/con valuation of two designed groups. The role of Social Networks in the communication plan of the NGOs has been analyzed, foreseeing the possible upcoming needs. The scope of the reference analysis includes aspects of creativity and innovation in the message release, as well as El objetivo de esta investigación es conocer cuáles son las percepciones y usos que las ONG españolas analizadas hacen de las redes sociales. Se realiza una investigación cuantitativa con cuestionarios y otra cualitativa con dos grupos focales para valorar los aspectos positivos y negativos que afectan al uso de las redes sociales. Se analiza el papel de estas en la planificación de la comunicación y se adelantan expectativas de futuro de mejora de la creatividad e innovación de los mensajes y de perfeccionamiento en la medición de eficacia de la comunicación en las redes sociales.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.languagespa
dc.publisherPontificia Universidad Católica de Chilees-ES
dc.relationhttp://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/cdi.32.497/pdf
dc.relationhttp://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/cdi.32.497/pdf_1
dc.relationhttp://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/cdi.32.497/pdf_2
dc.rights1. Política propuesta para Revistas que ofrecen Acceso AbiertoLos autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:Los autores conservan los derechos de autor sin restricciones y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo, la que opera con una licencia de atribución Creative Commons que permite a otros compartir el trabajo con un reconocimiento de la autoría del trabajo y la publicación inicial en esta revista.Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access - en inglés).es-ES
dc.rights1. Política proposta para Revistas que oferecem Acesso Aberto ao seu conteúdo.Os autores que publicam nesta revista estão de acordo com os seguintes termos:Os autores conservam os direitos de autoria sem restrições e garantem à revista o direito de ser a primeira a publicar o trabalho. A revista, por sua vez, trabalha com uma licença Creative Commons, o que permite a terceiros compartilhar o trabalho desde que haja o reconhecimento da autoria do mesmo e da publicação inicial nesta revista.Os autores podem estabelecer acordos adicionais à parte para a distribuição não exclusiva da versão da obra publicada nesta revista (por exemplo, colocá-la em uma instituição ou publicá-la em um livro), desde que haja um reconhecimento de publicação nesta revista.Permite-se e se encoraja aos autores a difundir os trabalhos em meios eletrônicos (por exemplo, em uma instituição ou em site próprio) antes e durante o processo de envio a esta revista, uma vez que isso pode gerar trocas positivas assim como uma citação mais veloz e maior dos trabalhos publicados (para isso, olhe The Effect of Open Access – em inglês).pt-BR
dc.rights1. Proposed Policy for journals offering open accessThe authors who publish in this journal agree with the following terms:Authors retain unrestricted copyright and guarantee the journal the right to be the first to publish the work. The journal operates with a Creative Commons attribution license, which allows others to share the work with a recognition of the authorship and the initial publication in this journal.Authors may separately establish additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (for example, placing it in an institutional repository or publishing it in a book), provided that there is a recognition of its initial publication in this journal.Authors are allowed and encouraged to disseminate their work electronically (e.g., in institutional repositories or on their own website) before and during the submission process, as it may lead to productive exchanges, as well as a to an earlier and bigger citation of the published works (see The Effect of Open Access ).en-US
dc.sourceCuadernos.info; núm. 32: TEMA CENTRAL: NUEVOS DESAFÍOS A LA ÉTICA; 77-88es-ES
dc.sourceCuadernos.info; núm. 32: TEMA CENTRAL: NUEVOS DESAFÍOS A LA ÉTICA; 77-88en-US
dc.sourceCuadernos.info; núm. 32: TEMA CENTRAL: NUEVOS DESAFÍOS A LA ÉTICA; 77-88pt-BR
dc.source0719-367x
dc.source0719-3661
dc.subjectcommunication; social; NGO; social network; efficiency; creativityen-US
dc.subjectcomunicación, social; ONG; redes sociales; eficacia; creatividades-ES
dc.titleSocial Network Communication: Perceptions and Uses for Spanish NGOsen-US
dc.titleLa comunicación en redes sociales: percepciones y usos de las ONG españolases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record