• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

La comunicación de la RSC entre las 250 principales empresas europeas /Exchange of SCR information among the 250 leading european corporations

Author
ILLIA, LAURA; IE University

RODRÍGUEZ-CANOVAS, BELEN; IE University

GONZÁLEZ, ALMUDENA; IE University

ROMENTI, STEFANIA; IULM

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/25
10.7764/cdi.27.25
Abstract
Vanagloriarse de ser una buena empresa sin que parezca perseguir un objetivo oportunista, no es tan fácil. En esta investigación se analiza la comunicación de las principales empresas europeas y se comprueba que hay diferencias en cómo los directivos comunican la RSC. Para los directivos suizos y daneses no es crucial la comunicación de la RSC pues consideran que las acciones de este tipo, por sí mismas, implican compromiso social. Por el contrario, para los directivos del Reino Unido, España, Italia y Francia la comunicación de estas iniciativas es primordial para construir una comunicación de RSC con impacto en la opinión pública. Estos resultados revelan de qué manera la comunicación de la RSC tiene un diferente impacto en la gestión de los stakeholders, la imagen y la reputación corporativa.Palabras clave: Responsabilidad social corporativa; comunicación; diferencias entre países; divulgación social; EuropaTaking pride in being a good company without being perceived as having an opportunistic purpose is anything but easy. We analyzed the practice of top European companies and asked experts’ opinions about risks and opportunities related to communicating CSR. Results highlight that within the Swiss and Danish environments, the CSR activities by companies were not communicated as it was believed to be sufficiently highlighted in the CSR activities themselves. On the contrary, in the UK, Spain, Italy and France, it was found that the importance of communicating a company’s CSR activities was just as equally important as the CSR activities the company was engaged in. This is in line not only with the need to spread good practices to influence public opinion, but also to counter any bad practices that may arise to influence public opinion. These findings reveal how CSR communication across Europe is having a varied impact on stakeholder dialogue on the issue of CSR.Keywords: corporate social responsibility; communication; national differences social disclosure, Europe.  
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB