• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Tecnologización y reputación corporativa en las empresas chilenas / Technologization and Corporate Reputation in Chilean Companies

Author
GODOY, SERGIO; Pontificia Universidad Catolica de Chile, Santiago

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/94
10.7764/cdi.23.94
Abstract
Este artículo se basa en los hallazgos derivados de una batería de preguntas sobre reputación corporativa aplicadas en la última encuesta BIT Chile a empresas, ejecutada en 2007. En un contexto en que la economía de la información en Chile supera la mitad del PIB, en que los procesos son cada vez más estandarizados, la competencia fuerte y las personas mejor conectadas, la reputación corporativa sería un factor cada vez más relevante para el éxito en los negocios. En efecto, las compañías más preocupadas por los factores conducentes a un alto prestigio son las que reportan más utilidades y más sofisticación tecnológica, junto a otros rasgos organizacionales afines.Palabras clave: Reputación corporativa; TICs; economía de la información; tecnologización.This article is based on findings derived from a series of questions regarding corporate reputation that were included in the most recent BIT Chile company survey conducted in 2007. Within a context in which Chile’s information economy exceeds half of the GDP, procedures are increasingly standardized, competition is strong, and people are better connected, corporate reputation would be an increasingly relevant factor for business success. In effect, the companies that are most concerned with factors that lead to high prestige are those that report higher revenues and greater technological sophistication, along with other related organizational features/characteristics.keywords: Internet; Corporate reputation; information economy; technologization
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB